י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מלחמת הספורטק: קדושת העיר או אינטרסים?

כיצד יצביעו מחר נציגי הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים בדיון על תקציב מתחם הספורטק - שעשוי לגרום לחילול שבת

מתחם הספורטק המתוכנן (סריקה)
מתחם הספורטק המתוכנן (סריקה)


האם המנהליים הקהילתיים בירושלים מקדשים מאבק כנגד הקמת מתחם ספורטק חדש בעיר?

מחר (ה') תיערך במליאת עיריית ירושלים הצבעה על תקציב של 70 מיליון שקל להקמת מגרשי ספורטק במתחם עמק הארזים הממוקם בכניסה לירושלים תחת הליפתא וקרוב לשכונות רמות, רוממה, גבעת שאול ורמת שלמה בירושלים - מה שיגרום לטענת החרדים לחילולי שבת.

מתחת לראדר, נערך מאבק בין נציגי המנהלים הקהילתיים בצפון העיר: רמות, רמת שלמה, רוממה, גבעת שאול, אשכולות ועוד, ובין ראש העיר ניר ברקת, כשהראשונים מביעים התנגדות להקמת הספורטק.

דו"ח שיצא בשבוע האחרון על התוכנית, מצביע על כי הקמת הספורטק מהווה ניגוד להשקפת עולמם של התושבים המתגוררים באזור. לטענת המנהלים, חלק גדול מהתקציב - למעלה מ-15 מיליון ש"ח - נלקח מכספי הפיתוח שמשלמים הרוכשים החרדיים שקנו דירות במתחם הקאנטרי רמות (עמותת אביעזרי ומצפה רמות), בניגוד להסכם הפיתוח.

אתמול בצהריים נערכה פגישה עם מנכ"ל עירית ירושלים ומתכנן הספורטק, בהשתתפות ראשי המינהלים הקהילתיים רוממה, גבעת שאול, רמות, רמת אשכול וסנהדריה, אך היא הסתיימה ללא תוצאה של ממש.

הנושא גם היה אמור לעלות לאישור בועדת הכספים העירונית ביום שני, אך הוא הוסר מסדר היום לבקשת ראש העיר שביקש לשבת עם נציגי המנהלים.

גם בוועדת הרבנים לענייני השבת מביעים את התננגדותם להקמת הספורטק, ורבני השכונות כתבו מכתב בענין.

הנציגות החרדית: "גדולי ישראל יחליטו"
בסיעת יהדות התורה אומרים הערב ל'בחדרי חרדים', כי כל החלטה בנושא של הצבעת הסיעה - נתונה להחלטת גדולי ישראל והרבנים ו"אנו ממתינים להוראתם כיצד לנהוג".

חבר הנהלת עיריית ירושלים מיכאל מלכיאלי מש"ס אומר, כי הסיעה אמורה לעלות לנשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, ולקבל ממנו הוראה כיצד לנהוג ו"כך נעשה, לדעתינו יש לחשוב שוב על המיקום של הספורטק ועל התאמתו לירושלים. ובוודאי לדאוג שלא יהיו במקום חילולי שבת וכדומה".

מלכיאלי מוסיף ואומר כי בכוונתו להיכנס לראש העיר ולבקש להוריד את הנושא מסדר היום ולעשות חשיבה מחודשת יחד עם רבני השכונות וגדולי התורה, כדי למצוא את הנוסחה שלא תפגע בקדושת העיר.

גם בסיעת 'בני תורה' אומר סגן ראש העיר חיים אפשטיין כי עד מחר ייתכנו עוד התפתחויות בנושא, ו"אני אקבל את הוראתו של הגר"ש אויערבך לקראת ההצבעה".

"מפרים סיכום עם ברקת"
מנגד, גורם בנציגות החרדית בעיריית ירושלים עמו שוחחנו אומר ל'בחדרי חרדים' בזעם: "יושבת קבוצת עסקנים שפשוט מחפשת דברים מתחת לפני השטח ומעוותים את המציאות, לאחר שבהוראת רבני שכונת רמות בקדנציה הקודמת פעלו הסיעות החרדיות והגיעו להבנה והסכמה מול ראש העיר שהקמת המתחם תועבר מרמות לעמק הארזים, מקום המרוחק משכונות המגורים".

לדבריו, "במקום להתעסק בהוספת בתי כנסת, בתי ספר וגנים לשכונות, הולכים נציגי המנהלים ומתעסקים כביכול ב'צביון ירושלים', הם גם לא יודעים להסביר את התנגדותם לדבר, משמעות ההתנגדות כיום הינה הפרה בוטה של סיכום מול ראש העיר עוד מהקדנציה הקודמת לאחר שהוא נותן לנו מגרשים והקצאות בשכונות",

"מדוע הם לא הולכים לנציגים החרדים בכנסת שיעצרו את תקציבי משרד השיכון ושלא יאשרו תקציב למתחם הספורטק ואם לא הם יפרשו מהקואלציה?" הוא מעיר בציניות.

"בנוסף", אומר אותו גורם, "כל הדו"ח שהגישו בעניין הוא דו"ח שיקרי מתחילתו ועד סופו. איפה מצאנו במתחם עמק הארזים משהו שאמור להפריע לשכונות רמות, רמת שלמה ורוממה? מה קשור כל המקום הזה לשכונות? בסופו של דבר החרדים רק ירוויחו מזה".
ספורטק ירושלים חרדים ברקת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}