י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

המחבל הדורס: בן דודו של המפגע ממרכז הרב

אחיו ביקר בזירת הדירסה: "זו תאונה. עמראן עובד כקצין בטיחות רכב בחברות הסעה ישראליות"

פיגוע הדריסה הבוקר.
פיגוע הדריסה הבוקר.


המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים, עמראן אבו דהים בן 41 משכונת ג'בל מוכבר, הוא בן דודו של המחבל שביצע את פיגוע הירי הרצחני במרכז הרב לפני כ-7 שנים.

שפיק אבו דהם, אחיו של המחבל הדורס הבוקר (רביעי) בשכונת א-טור בירושלים, הגיע לזירת הפיגוע בירושלים וטען כי לא מדובר בפיגוע. "בטוח מדובר בתאונה. הוא רצה להסתובב והשוטרים ירו בו", אמר.

לדבריו, אחיו עובד כקצין בטיחות רכב בכמה חברות הסעה ישראליות (בן דוד שימש כנהג הסעות). "הוא לא דיבר על פיגוע ולא היו לו שום כוונות כאלה", אמר האח.

הוא אישר כי בן דודו עלאא אבו דהים (26), היה נהג ההסעות שביצע את פיגוע הירי הרצחני בישיבת 'מרכז הרב' בירושלים לפני שבע שנים בראש חוש אדר תשס"ח, שם נרצחו שמונה מתלמידי הישיבה ונפצעו תשעה. מי שחיסל את המחבל וגדע את המסע הרצחני, היו יצחק דדון וסרן דוד שפירא אברך בישיבה ולוחם צה"ל.

פיגוע דריסה בירושלים: 2 חיילי מג\"ב נפצעו, המחבל חוסל


לפני כחודשיים ציינו קרובי המשפחה את יום השנה למותו של עלא אבו-דהים לצד כרזות התומכות בגדודי עז א-דין אל-קאסם.

בפיגוע הבוקר, עמראן אבו דהים הגיע עם רכבו ג'יפ מסוג טיוטה מכיוון אוגוסטה ויקטוריה לשכונת א-טור. בסמוך לצומת א-טור סטה ממסלולו לכיוון צוות לוחמי משמר הגבול שעסקו בפעילות אבטחה במקום, ופגע בלוחמים.

לוחם נוסף ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו, הוא נפצע באורח קשה לאחר זמן קצר מת מפצעיו.

צוותי מד"א ואיחוד הצלה העניקו טיפול רפואי לנפגעים ופינו אותם לבתי החולים. לוחם כבן 20 נפצע באורח קל ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים, לוחם נוסף פונה אף הוא במצב קל. לוחמת כבת 20 פונתה במצב בינוני לבית החולים שערי צדק בעיר.

לאחר הפיגוע תושבי שכונת ג'בל מוכבר התפרעו, הציתו פחים ויידו אבנים לעבר כוחות הביטחון. אין נפגעים. הכוח פיזר את הפורעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

בהערכת מצב שקיים המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו עם מפקד מחוז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי הורו על הגברת הערנות ונוכחות השוטרים בירושלים ובכל ריכוזי הקהל בארץ.
פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}