ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

בעקבות ראיה פיזית - הוארך מעצר הסיקריק שתקף קצין במאה שערים

הוארך מעצרו של הצעיר החשוד בתקיפת הקצין במאה שערים עד ליום חמישי, בניגוד לבקשת המשטרה • אמו של הקצין לבחדרי חרדים: "בתקיפה השתתפו אנשים בוגרים. עצרו את הש"ג ולא את המפקד - המשטרה מגלה אזלת יד"

בעקבות ראיה פיזית - הוארך מעצר הסיקריק שתקף קצין במאה שערים
קובי הר צבי, הדס פרוש פלאש 90


שופטת בית המשפט השלום בירושלים האריכה את מעצרו של הצעיר שנלכד במהלך הלילה (ג') החשוד בתקיפת הקצין הדתי בשכונת מאה שערים לפני כחודש, עד ליום חמישי, בניגוד לדרישת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים.

השופטת קסלסי ציינה כי "קיימת ראיה קבילה למעורבותו של המשיב בעבירת החבלה לרכב, מה שמלמד על הימצאותו במקום בניגוד לגרסתו הראשונית". עוד עלה בדיון כי כנגד החשוד תלוי ועומד כתב אישום המייחס לו התפרעות, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ותקיפה הגורמת לו חבלה של ממש.

עו"ד לאה צימל, מהסנגוריה הציבורית שייצגה את החשוד, ביקשה לאסור על איסור פרסום שמו, אך השופטת דחתה את הבקשה וציינה כי לאופי העבירות המיוחסות לו יש אינטרס ציבורי ועניין לציבור לדעת. בנוסף לכך, זו אינה הסתבכותו הראשונה עם רשויות החוק, "איני מוצאת שזכותו לפרטיות בשלב זה גוברת על האינטרס הציבורי ועל כן דוחה את הבקשה". אולם, השופטת עיכבה עד מחר (רביעי) את הפרסום.

בעקבות ראיה פיזית - הוארך מעצר הסיקריק שתקף קצין במאה שערים


מאז תקיפת הקצין, היה לחץ רב על המשטרה לבצע מעצרים של חשודים, לאחר התקיפה החמורה. בשבוע שעבר הגיעו כוחות משטרה לבתיהם של שני צעירים נוספים בשכונה החשודים בקשר לקמפיין נגד החיילים החרדים, אולם הם לא בבתיהם.

כזכור, לפני פחות מחודש קצין דתי בן 21 בגדוד החרדי בגבעתי שהגיע לבתי חיילים חרדים במצוקה, הותקף באבנים ובלוקים בשכונת מאה שערים.

יעל אלון, אמו של הקצין הדתי ששמעה על המעצר מכתב 'בחדרי חרדים', שמחה על עצם המעצר, אך ציינה כי אם אכן מדובר בעצור כבן 18, "עצרו את הש.ג. ולא את המפקד", לדבריה המשטרה מאוד בקלות רוצה לסגור תיקים, לבצע מעצר ולהמשיך הלאה. העניין הוא מיצוי תיקים בחקירה מעמיקה.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' היא מספרת כי בעת הגשת התלונה, ביום שישי, סירבו במשטרה לקבל מבנה הקצין עדות מפורטת על התקיפה. לאחר שבני המשפחה סיפרו על כך בתקשורת, ביום שלישי אחרי התקיפה מפקד בכיר במשטרת ירושלים הזמין את סגן משנה א', וישב איתו במשך כ-6 שעות.

במהלכם, ביצעו עבודת עומק וישבו על המפות, ישבו עם קרימינולוג משטרתי. א. גם סימן נ.צ. ממנו נכנס ויצא במהלך כל התקיפה הגורם המתסיס, וכן ניסו להרכיב קלסתרונים של חשודים. "יהיה גל מעצרים" אמרו לו ביציאתו.

לדבריה, הצעירים הם לא אלה שהובילו את התקיפה "בתקיפה היו אנשים מבוגרים ולא צעירים, לפחות על פי העדות של בני. גם אם היה, הוא לא היה הגורם המסית, שהוא היה אדם מבוגר. אני מצפה ממשטרת ירושלים.

"המשטרה הגיבה באוזלת יד" אומרת האם, "כשהיא רוצה לטפל במשהו היא יודעת ומצליחה".

צילום: קובי הר צבי, הדס פרוש פלאש 90












תקיפת קצין חרדקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}