ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

למרות השרב: האתיופים ייצאו הערב שוב לרחובות

בני העדה יקיימו הפגנת מחאה בתל אביב, באישור המשטרה • "לאור מזג האויר החם יש לתת תשומת לב מיוחדת לאוכלוסיות רגישות"

ההפגנה הקודמת. צילום ארכיון
ההפגנה הקודמת. צילום ארכיון


מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, נשא דברים בכנס השנתי ה-15 של לשכת עורכי הדין שמתקיים באילת, שם התייחס למחאת העדה האתיופית: "אנו נמצאים בדו שיח פורה ומפרה עם בני העדה האתיופית, שמטרתו לקרב ולחזק את האמון בין המשטרה לבין בני העדה. שומעים את טענותיהם שבחלקן הן מוצדקות".

לעניין הבעת המחאה ציין המפכ"ל כי "היום תתקיים הפגנה בת"א. בצד מתן האפשרות הלגיטימית להביע מחאה, בכל הדרכים על פי החוק, אנו נקפיד על אכיפת החוק, שלא תהיה הפרת חוק וסדר".

סנ"צ הילה חמו, דוברת משטרת תל אביב מסרה כי "מדובר בהפגנה מתוכננת ומאושרת, בכפוף לתנאים שהציב פיקוד המחוז תוך דיאלוג והסכמה עם גורמי ההנהגה המובילים את המחאה".

לדבריה, "מדיניות המחוז היא לעשות ככול שניתן על מנת לאפשר לבני הקהילה האתיופית ותומכיהם לבטא באופן חופשי את עמדותיהם, טענותיהם ואת תחושותיהם. השוטרים יהיו שם בשביל לאבטח ולהגן על שלום המפגינים, תושבי המקום והציבור הרחב. לאור התבטאויות שונות מצד גרמים קיצוניים הקוראים 'להפגנת כוח' עימות עם שוטרים ואף למעשי אלימות, השוטרים ערוכים ומצויידים היטב לקראת כל ניסיון לעבור על החוק או לשבש את הסדר הציבורי. כנגד העוברים על החוק תינקטנה פעולות אכיפה נחושות ומידיות, בדגש למעצרים ולהגשת כתבי אישום בהליך מזורז".

"בנוסף המשטרה מבקשת שלאור מזג האויר החם יש לתת תשומת לב מיוחדת לאוכלוסיות רגישות קשישים, נשים בהריון וילדים רכים ולהצטייד בשתיה ככל שנדרש לטובת שלומם ובריאותם של כלל המוחים. על כולנו ביחד לדאוג שהמחאה תעבור בשלום מבלי שיפגע איש ומבלי שערך חופש המחאה יוכתם באלימות, דמוקרטיה כן אנרכיה לא!"
מחאה אתיופים חום תל אביב הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד