ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

קבלן ב'אושר עד' נאשם בסחיטה באיומים

קבלן משנה שעבד תית קבלן צבע וטיח בלוד, סחט את מעסיקו ואיים עליו, ובהמשך ניסה לשבש הליכי משפט

אושר עד. צילום ארכיון
אושר עד. צילום ארכיון


פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום (א) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד מוחמד טברי, תושב לוד בן 37, והני אל עיסאוי, תושב רמלה בן 22, בגין עבירות של סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה, תקיפה, איומים ושיבוש מהלכי משפט כל אחד על פי חלקו בכתב האישום.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד שירי פדלון, המתלונן עבד כקבלן צבע וטיח והעסיק תחתיו אדם נוסף ("האחר") כקבלן משנה בפרויקט הבנייה סופר "אושר עד" בלוד. המתלונן שילם את מלוא סכום העבודה כפי שסוכם בינו לבין האחר, אולם האחר המשיך ודרש מהמתלונן סכומי כסף נוספים תוך שהוא מאיים באומרו: "אם לא תשלם, העבודה תיפסק ואתה תראה מה יקרה לך".

על פי האישום הראשון, ביולי 2014, או בסמוך לכך, הגיע טברי, גיסו של האחר, יחד עם אדם נוסף שזהותו אינה ידועה, אל ביתו של המתלונן, אמר לו שיש לו חוב אצל האחר ואיים עליו באומרו בין השאר: "אם לא תשלם את החוב שתהיה בריא". כתוצאה מהאיומים, ובשל פחדו מטברי, שילם המתלונן לטברי ולאחר סכום של 12,000 ₪.

על פי האישום השני, בשנת 2014, נעצר טברי בתיק אחר ואיים על המתלונן לשלם סכום של כ-30,000 ₪ עבור ערבות, תשלום לעורכי דין ודמי קיום של טברי בבית הסוהר באומרו בין השאר: "חבל על המשפחה שלך, תדאג לשלם". לאחר מכן, העביר המתלונן לידי טברי ונציגיו סכום של כ-30,000 ₪.

על פי האישום השלישי, על רקע היכרות מוקדמת בין טברי לאל עיסאוי, בתקופה שבין 21.1.15-14.11.14 ובמספר מועדים, פנו הנאשמים אל המתלונן ודרשו ממנו באיומים להשכיר עבורם כלי רכב. כתוצאה מהאיומים ובשל פחדו מהם, השכיר המתלונן את הרכבים עבור הנאשמים. בנוסף, בתאריך 3.1.15 בעת מפגש בין המתלונן לטברי בו התנגד המתלונן להשכיר עבורו רכב, תקף טברי את המתלונן בכך ששרט אותו בפניו.

על פי האישום הרביעי, אל עיסאוי התקשר למתלונן ודרש ממנו להיפגש עמו לאחר שנורו יריות על הרכב ששכר המתלונן והועבר לאל עיסאוי. אל עיסאוי ביקש להיפגש עם המתלונן כדי לומר לו מה עליו לומר בחקירתו. המתלונן סירב ולכן אל עיסאוי התקשר אליו מספר פעמים וביקש ממנו שוב להיפגש עימו. משסירב להיפגש עימו, איים עליו אל עיסאוי. בגין אישום זה מואשם אל עיסאוי באיומים ושיבוש מהלכי משפט.

אל עיסאוי מואשם גם בסחיטה באיומים נוספת לאחר שסחט מהמתלונן 1700 ש"ח. אישום נוסף מייחס לטברי עבירה של איומים לפיה לאחר חקירתו והכנסתו לתא המעצר איים טברי על שוטר באומרו: "אתה תשלם על זה". בהמשך פנה השוטר לטברי ושאל אותו: "אתה מאיים על חיי?" ובתגובה השיב לו טברי: "כן. אתה המטרה שלי".
סבארי שוטר סחיטה אושר עד איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד