ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

הנהג סטה ופגע ברכב בגלל כתם שמן - העירייה תשלם

ביהמ"ש קבע: עיריית נצרת עילית תשלם קנס כספי לנהג שסטה מהנתיב ופגע ברכב, בעקבות כתם שמן על הכביש. אור ירוק: "בית המשפט הוכיח בפסק דין זה כי לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים – אלא גם הרשויות המקומיות"

הנהג סטה ופגע ברכב בגלל כתם שמן - העירייה תשלם
חדשות 24


שופט בית משפט השלום בנצרת, גזר בחודש מרץ האחרון על עיריית נצרת עילית לשלם קנס כספי בשווי למעלה מ- 10 אלף ₪ בגין נזקי רכוש שנגרמו לרכבו של נהג שסטה מנתיבו ופגע ברכב שעמד בצדי הכביש.

התאונה אירעה בשנת 2013 כאשר הנהג שרכבו עמד בצידי הדרך זיהה כי רכבים שחולפים בנתיב הנגדי מחליקים והחליט לעצור את רכבו בצד הכביש מחשש שיחליק גם כן. במקביל, הרכב שפגע בו הגיח מהנתיב הנגדי במהירות, ומשלא זיהה את ההתרחשות בכביש, לא הספיק לבלום, פגע ברכב שמלפניו, סטה מהנתיב ופגע גם ברכב שעמד בצדי הכביש. מחקירת התאונה עלה, כי על הכביש היו כתמי שמן והם שגרמו להחלקת הרכבים בכלל ולסטיית רכבו של הנהג התובע מהנתיב בפרט.

השופט ציין בפסק הדין כי למרות שהנהג נהג במהירות שאינה הולמת את תנאי הדרך ונקט בחוסר זהירות, יש להטיל את האחריות לתאונה גם על עיריית נצרת עילית בגין אי מניעת הנזק. השופט ציין, כי אם העירייה הייתה דואגת לסילוק המפגע מרגע שנודע לה על קיומו, התאונה הייתה נמנעת. לכן קבע בית המשפט כי האחריות לתאונה מתחלקת בין שני הצדדים שווה בשווה.

עמותת אור ירוק: "בית המשפט הוכיח בפסק דין זה כי לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים – אלא גם הרשויות המקומיות, הן באי הסדרת תשתיות מתאימות והן באי הסדרת ליקויים בכבישים. על הרשויות המקומיות לדאוג לבטיחותם של הולכי הרגל והנהגים בכבישים על ידי מתן מענה מהיר לאירועים מסוג זה".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד