כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

30 שנה בכלא למחבל שפצע חרדי בגרזן

המחבל שפצע את אברהם וייספיש בגרזן בדרכו לכותל המערבי, הורשע • הוטלו עליו 30 שנות מאסר

30 שנה בכלא למחבל שפצע חרדי בגרזן
צילום: פלאש90


המחבל שפצע את אברהם וייספיש הורשע היום (ד'), והוטלו עליו 30 שנות מאסר.

הנפגע, הרב ויספיש, סירב להגיע לבית המשפט, לדבריו בשל "פחד מהמחבל".

הנאשם עזיז עוויסאת הורשע, על יסוד הודאתו בכתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון, בעשר עבירות של ניסיון רצח: בשנת 2012 החליט הנאשם לסייע לארגוני הטרור הפלסטיניים במלחמתם בישראל כנקמה על פעילות מדינת ישראל במסגד "אלאקצא" ובשטחי עזה. תחילה ביקש להמית באמצעות גרזן ולאחר ששמע על פיצוץ גז בבניין מגורים שהביא לקריסת הבניין על יושביו ולהרג 3 בני משפחה, אימץ שיטת פעולה של חיתוך צינורות גז בבנייני מגורים על מנת להביא להרג המוני.

לפי האישום הוא ארב בשער שכם לקורבן ולאחר שעה קלה נקלע לדרכו הרב אברהם ויספיש בן ה-73. המחבל הלם על ראש הרב 2-3 מכות בעודו צועק "אללה אכבר", הרב ויספיש ניסה להימלט, המחבל רדף אחריו, היהודי הסתובב וניסה לחטוף את הגרזן, עוויסאת נפל לאחור והרב ויספיש תפס את הגרזן שנשמט מידיו. המתלונן הובהל לבית החולים עם חתך בצד שמאל של ראשו, שבר קטן בגולגולת וחתך באצבע יד שמאל.

באישומים נוספיפ חתך המחבל צינורות גז באזורים שונים בירושלים, על מנת לגרום לפיצוץ גז וקריסת הבניין על יושביו במטרה להביא למותם על רקע לאומני. כתוצאה מכך, נגרמה דליפת גז וגז רב זרם לתוך חלל חדר המדרגות.

המחבל יליד 1965, נשוי ואב לשישה ילדים בגילאי 8- 24 שנים, מתגורר עם משפחתו בג'אבל מוכבר, עבד בעבודות בניין ולפני כשלוש שנים הפסיק לעבוד והשתכר מקצבאות הביטוח הלאומי.
מחבל פיגוע גרזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}