אור ירוק: להשלים פרויקט מצלמות האכיפה
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מצלמות האכיפה הן אחד מגורמי המפתח להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ולכן לא ברור לא המשרד לביטחון פנים עדיין לא השלים את הפרויקט בכל רחבי הארץ"
- אור ירוק
- י"א אייר התשע"ה
נהיגה במהירות מופרזת היא אחד מהגורמים המרכזיים למעורבות בתאונות דרכים קטלניות. עם זאת, ולמרות שכבר שלל מחקרים הוכיחו כי מצלמות האכיפה הן אחד הפתרונות האפקטיביים לאכיפת מהירות, עדיין המשרד לביטחון פנים מתמהמה עם השלמת הפרויקט החשוב של מצלמות האכיפה, שאמור לכלול 300 מצלמות אכיפה בקטעי הדרך המסוכנים ברחבי הארץ.
גם הציבור סבור כי מצלמות האכיפה חיוניות במאבק בתאונות הדרכים: לפני שנים ספורות ערכה עמותת אור ירוק סקר שמצא כי רוב גדול של הציבור (71%) תומך מאוד בהצבת מצלמות מהירות בכבישים ובצמתים מסוכנים. כעת, מפרסמת עמותת אור ירוק את מפת מצלמות האכיפה המלאה של ישראל.
על פי נתוני עמותת אור ירוק, בישראל ישנן כ- 140 מצלמות אכיפה, ביניהן מצלמות רמזור, העוקבות אחר נהגים שחצו צומת באור אדום ומצלמות מהירות, המדווחות על נהגים הנוסעים במהירות מופרזת. מצלמות אלו ממוקמות בכל רחבי הארץ, בכבישים הבינעירוניים וכן בתוך הערים, במקומות שסומנו על ידי המשטרה והמשרד לביטחון פנים כמועדים לביצוע עבירות אלו ולתאונות דרכים כתוצאה מהן. המשמעות היא, כי בישראל ישנן פחות ממחצית ממצלמות המהירות הנדרשות בכדי להפחית באופן משמעותי את מספר ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים בישראל.
מטרת המצלמות היא להרתיע את הנהגים מפני נסיעה במהירות מופרזת או חציית צומת באור אדום שעלולים לגרום לתאונות קשות ואף לאבדות בנפש. כאשר נהג מודע לכך שישנה מצלמת מהירות באזור נסיעתו, הוא נוסע לאט יותר וכך נמנעת תאונה פוטנציאלית.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מצלמות האכיפה הן אחד מגורמי המפתח להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ולכן לא ברור מדוע המשרד לביטחון פנים עדיין לא השלים את הפרויקט בכל רחבי הארץ. יחד עם זאת, פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים".
העיר בה מותקנות הכי הרבה מצלמות אכיפה בישראל: אשדוד (להודעה מוצמדת הרשימה המלאה של מצלמות האכיפה ומיקומן המדויק)
• באשדוד מותקנות שמונה מצלמות אכיפה, כולן מצלמות רמזור.
• בירושלים מותקנות שבע מצלמות אכיפה, שתי מצלמות מהירות וחמש מצלמות רמזור.
• בחולון מותקנות חמש מצלמות אכיפה, מצלמת מהירות אחת וארבע מצלמות רמזור.
• בחיפה מותקנות ארבע מצלמות אכיפה, ארבעתן מצלמות רמזור.
• בתל אביב מותקנות שלוש מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור.
• ברמת גן מותקנות שלוש מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור.
• בראשון לציון מותקנות שלוש מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור.
• באשקלון מותקנות שלוש מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור.
פרויקט המצלמות הומלץ על ידי ועדת שינין והתקבל כהחלטת ממשלה על ידי ראש הממשלה אריאל שרון בשנת 2005 ועל ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט בשנת 2007 אולם טרם יושם במלואו.
סקירת מחקרים רבים בעולם מוכיחים כי מצלמות מהירות גורמות להקטנה של כ-20% בתאונות דרכים עם נפגעים, בקטעי הדרך בהם נעשה שימוש במצלמות. מנתוני משטרת ישראל עולה כי בחינה השוואתית של מספר תאונות הדרכים לאחר שנה ממועד הצבת המצלמות, מצביע על ירידה של 26% במספר התאונות.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות