ג'יפ שהוא מיני וואן - כל הפרטים על הג'יפ שמשגע את המגזר
סאנג-יונג רקסטון הפך להיות מוכר למדי בנוף החרדי • האם שווה להוציא 225,000 ₪ על האפשרות ליהנות גם מנסיעת שטח, למה הבאגז' שלו קטנטן כשכל הכיסאות פתוחים ומה ההבדל בין 2x4 ל-4x4 • צביקה בדרכים עם סאנג יונג רקסטון
- צבי ריבלין
- ט' אייר התשע"ה
- 2 תגובות
יחצ
רק כשהסאנג-יונג רקסטון מרחף מעל רגבי האדמה בשדה החרושה שבפאתי גוש דן, כאילו היו אריחי קרמיקה, נופל האסימון. רק אז אני מבין שכמעט ואין שטח אדמה שיעמוד בפני הכח האדיר של הג'יפ הזה ולא ייתן לו להיות למרמס תחת צמיגיו.
ג'יפים אינם, עדיין, מראה נפוץ כל כך במחוזותינו, אך פה ושם הם הולכים וצצים. המחירים הלא זולים שלהם, יש גם בהם כדי לעכב את הופעתם במגזר החרדי אך בעלי הממון כבר לא מתביישים כבעבר לחנות את הג'יפ המפואר שלהם בפתח השטיבל.
אז מה יש בו בג'יפ הבית של סאנג-יונג, הלא הוא הרקסטון, להציע מעבר למראהו המכובד והיוקרתי? מסתבר שהמון ושהיכולות של הג'יפ הזה מעניקות חוויה של נהיגה שלא ניתן למצוא גם ברכבי שרד שיכולים לעלות כפליים ואפילו פי שלשה.
נצא לדרך
אז מבחוץ הרקסטון נראה מרשים והגובה שלו מוסיף נופך למסתוריות. הוא אמנם טיפ טיפה מיושן אבל אי אפשר ליטול ממנו את ההדר שלו (טיפ: תמיד עדיף את הגרסא השחורה שנראית אגרסיבית ומעודכנת יותר). קשה להאמין שהעטיפה החיצונית שלו מסתירה אריה של ממש. האורך שלו עומד על 4.75 מטר, שזה אומר בערך אורך של רכב סטיישן סטנדרטי והרוחב כמעט על 2 מטר. על האורך עוד נדבר בהמשך.
לעומת החוץ, הבפנים שלו קצת מאכזב. כמו הסאנג יונג רודיוס החדש גם ההגה של הרקסטון מאובזר בשלל לחצנים שמישים אבל המראה הכללי נראה קצת שנות ה-90. הדשבורד מידי פלסטי ולא נראה שהיה כל ניסיון כדי ליפות אותו ולשוות לו קצת תיפורי עור ומשחקים כגון דא. ביני לבין עצמי הסקתי שבכל זאת מדובר בג'יפ שאמור להיות נוח ואיכותי יותר מאשר יפה ומתוקתק, אך בכל זאת העיצוב הפנימי קצת צרם.
ההגה גדול ונוח מאוד ולחיצה על הדוושה מזניקה את הרכב בתנופה אדירה ובאותה נשימה גם בשקט מופתי. כן, למרות העוצמה שלו, השקט בחלל הרכב מדהים בכל פעם מחדש וההרגשה היא כבתוך חללית מנותקת מהרחוב או השטח עליו הוא נוסע. הכיסאות, ואולי יש לומר הכורסאות (לפחות של הנהג ושל היושב לצדו) נוחים והרכב מאובזר בתאי אכסון, אם כי לא בכמות כה גדולה כמו ברודיוס.
ברכב יש אמנם מערכת בלוטות' לטלפון ולרדיו הנשלטת גם מההגה אך מעבר לכך מדובר ברכב "לא חכם" ללא אבזור טכנולוגי מתקדם בתא הנהג. ככה זה כשמדובר בג'יפ ולא ברכב לילד מפונק שמעדיף מולטימדיה על פני איכות הרכב. עם יד הלב, העניין הזה לא הפריע לי כי נהניתי מכל העוצמה שמסביב אך החיסרון בצג מולטימדיה עם מצלמת רוורס שלא קיים במצלמת הרוורס חסר מאוד ויחד עם המראה הקדמית הקטנה, הרוורס היה מלאכה לא קלה ומלחיצה למדי.
ואם דיברנו על חסרון מצלמת הרוורס נגע בחסרון נוסף – תא מטען קטן מאוד בשעה ש-7 הכסאות ברכב פתוחים. ברודיוס, גם כששבעת הכסאות פתוחים מתקבל באגז' ענק מאוד ואילו כאן ברקסטון ניתן להכניס רק עגלת טיולון המתקפלת כמטריה. הסיבה לכך פשוטה, ג'יפ לא יכול להיות ארוך מאוד. ומדוע? אז ב-2 מילים. כשג'יפ יורד מגבעה תלולה הוא זקוק ל"זווית גלישה" נורמאלית אחרת הגחון שלו עלול להיתקע באדמה. כנ"ל, כשג'יפ מטפס על גבעה הוא זקוק ל"זווית נטישה" אחרת אחוריו יתקעו באדמה. זה מעין משחק מעניין בזוויות, שאם יצרני הג'יפים יחליטו להתעלם ממנו ולייצר עבורכם ג'יפים ארוכים, במקום להנות, אתם תסתבכו כהוגן.
יחד עם זאת צריך לזכור שג'יפ של 7 מקומות הוא דבר נדיר, ולכן רוב הג'יפים מכילים רק 5 מקומות. מה גם שאת הפעקלאך שלכם תוכלו לדחוף בין המושבים, שם תמצאו מרווחים וחללים גדולים והגונים.
אם תקבלו את 2 המושבים האחוריים תקבלו בגאז' ענק המכיל 678 ליטרים ואם תקבלו גם את שלשת המושבים שלפניהם תעמוד לרשותכם אפשרות העמסה של 2086 ליטרים.
בג'יפ כמו בג'יפ, כשאתם נוהגים בכביש אתם לא לוחצים על הכפתור המפעיל את מערכת ה4x4 ואתם נהנים מחוויה מדהימה של נהיגה כייפית וחלקה, כשהרקסטון מטפס למהירות המותרת בצורה חלקה.
כשאתם רוצים לפנות לשביל עפר זה כבר סיפור אחר. אז תוכלו ללחוץ על הכפתור המעביר ל2x4 המותאם יותר לדרכי עפר ולא לטיול שטח של ממש, אך אם תרצו לרדת ממש לשטח כמו דיונות, שדה חרושה או לכל מה שמוגדר "שטח" העבירו את הכפתור למצב 4x4 ותהנו מאחת החוויות המדהימות ביותר שניתן לתאר. למרות מנוע ה-155 ליטרים שלו, יכולות הרקסטון מדהימות. מרווח הגחון (הגובה בין האדמה לבין תחתית הרכב) עומד מקדימה על 25 ס"מ (מאחור קצת פחות) מה שמאפשר לרכב לא להיתקל באדמה ונותן לו לשייט מעל כל דבר העומד בדרכו. כשתיסעו בשטח תבינו למה שווה לקנות ג'יפ גדול ומסורבל ולא רכב שרד, או רכב קטן וחכם. תבינו שבעצם יש ברשותכם 2 רכבים במחיר אחד. רכב לעיר ורכב לכל מה שמסביב.
אה, וחוץ מהמרווח הגבוה והמתלים המיוחדים לכך, תחתית הרכב מכוסה בשלדה מתכתית שתמנע מהצינורות וכל המסביב להיפגע בנסיעת שטח.
ת'כלס. במחיר של 225,000 ₪, תוכלו להנות מרכב מדהים שכולל בתוכו מעלות רבות. אז למרות שהוא לא מאובזר בכל מה שאפשר ולמרות שתעדיפו אולי חברות בעלות שם מפוצץ יותר, לא שווה לשלם עוד 100,000 ₪ וצפונה עבור המתחרות, בפרט שהתמורה תמורת כספכם נאה ביותר.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות