י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

משואת הבריאות: פורץ הדרך ד"ר בן ציון סילברסטון

בגיל 64, הסטודנט המקסיקני המוכשר, שכיהן במשך חצי יובל כרופאו האישי של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, מקווה רק לחזור ללמוד יום שלם בכולל • פריצת הדרך המפורסמת שלו הייתה בהקמת מחלקת הגלאוקומה בשערי צדק, אך גם בהוצאת סדרת ספרים תורנית • ראיון וידאו מיוחד עם פורץ דרך רפואי

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


ד"ר בן ציון סילברסטון, בן 64, נחשב אחד מרופאי העיניים הטובים בישראל. סילברסטון הוא חרדי, תושב שכונת בית וגן בירושלים.

הד"ר הנודע יליד מקסיקו - סיים דוקטורט לפני גיל 22 והיה הדוקטור הצעיר ביותר באוניברסיטה במקסיקו סיטי.

סילברסטון פרץ דרך ברפואה כאשר הקים את מחלקת הגלאוקומה בשערי צדק, המציעה טיפול חדשני לבעיית חולי הברקית. בעקבותיו פתחו כל בתי החולים בישראל מחלקות גלאוקומה משלהן.

זכה גם להיות רופאו האישי של הגרי"ש אלישיב זצ"ל במשך 25 שנה, ובמהלך השנים הללו אף ביצע בו ניתוח קטרקט. בשנים האחרונות לחייו של הגרי"ש, ניצב באופן קבוע מכשיר לבדיקת ראיה, אותו הביא במיוחד ד"ר סילברסטון, בכדי שהרב אלישיב לא יאלץ לטרוח ולצאת לבדיקות עיניים.

ד"ר סילברסטון אף טיפל בגראמ"מ שך, בגרש"ז אוירבך, ובגרא"י וולדנברג (רב שערי צדק), איתו היה לו קשר אישי, ולמעשה הדריך את ד"ר סילברסטון בשאלות הלכתיות סבוכות הנוגעות לרפואת עיניים ע"פ ההלכה. בין השאר, בשו"ת ציץ אליעזר, שנכתב על ידי הרב וולדנברג, מובאת תשובה ארוכה הדנה בסוגיה הילכתית אודות השתלת קרנית ע"פ ההלכה.

ד"ר סילברסטון סיים את הש"ס 5 פעמים, ואף הוציא סדרת ספרים "בני ציון" על פרשת השבוע והגדה של פסח. הוא מתייצב כל בוקר ב5.30 ללימוד קבוע עם חברותא ב"שערי צדק", ולאחר פרישתו מתכוון להגשים את שאיפת חייו - לחזור וללמוד בכולל יום שלם.

משואת הבריאות: פורץ הדרך ד\"ר בן ציון סילברסטון
סילברסטון רופא הגריש הרב שך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}