י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

סבב השיחות אצל הנשיא; לפיד, כחלון, ליברמן ומרצ

גרמן מ'יש עתיד' הצהירה כי הם לא ימליצו על אף מועמד לתפקיד הרכבת הממשלה • ריבלין לא השאיר ספק: "התוצאות ברורות"

ימליץ על נתניהו, פלאש90
ימליץ על נתניהו, פלאש90 צילום: פלאש90


נשיא המדינה ראובן ריבלין ימשיך היום (ב') את סבב ההתייעצויות עם נציגי כלל הסיעות שנבחרו לכנסת.

הבוקר הגיעו למשכן הנשיא נציגי סיעת 'יש עתיד' ונציגי 'כולנו', ולקראת הצהריים יגיעו נציגי סיעת 'ישראל ביתנו' ו'מרצ'.

בעת שהגיעו נציגי 'יש עתיד' למשכן, הצהירה השרה לשעבר יעל גרמן כי "פנינו לאופוזיציה, ומשם אנחנו נשרת את קהל הבוחרים שלנו וכל ציבור הבוחרים". הנשיא ריבלין שאל את חברי המפלגה האם יש להם מועמד מועדף, וגרמן השיבה כי הם לא ממליצים על אף אחד. במשלחת השתתפו חוץ מגרמן גם דב ליפמן, חיים ילין, קארין אלהרר ומאיר כהן.

הנשיא ריבלין אמר הבוקר: "אנו מקיימים את ההתייעצויות מהר ככל האפשר כדי לראות אפשרות להביא לכדי סיום ממשלת מעבר ויכולת של ממשלה מתפקדת לשמש שליחת ציבור לכל מדינת ישראל. לצורך כך החוק מחייב התייעצויות לפני שאני מטיל את המשימה על אחד מחברי הכנסת. בחרנו לעשות זאת מהר ככל האפשר . אני חושב שתוצאות הבחירות ברורות".

ריבלין הוסיף והתייחס גם לנושא הכלכלי ואמר - "מדינת ישראל כבר חודש רביעי בלי תקציב מאושר זה גורם הרבה בעיות למערכות שונות".

על פי הנוהג, ייפגש הנשיא עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. יצוין כי מרגע שהטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

כזכור אתמול המליצו כבר מפלגות הליכוד, הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה - סה"כ 51 ח"כים. 'המחנה הציוני' המליצה על בוז'י הרצוג ו'הרשימה המשותפת' לא המליצה על אף מועמד.
ריבלין הנשיא בחירות דגל שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}