י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הר יונה: 100 מיליון שקל השקעה במבני ציבור

בין השאר ייבנו במקום: בית כנסת, מקוואות, 9 כיתות מעונות ילדים, 12 גני ילדים ובית ספר עם 24 כיתות

ראש העיר אלכס גדלקין עם יו"ר נתיב פיתוח ר' שמחה גריידינגר בסיור בפרויקט
ראש העיר אלכס גדלקין עם יו"ר נתיב פיתוח ר' שמחה גריידינגר בסיור בפרויקט





בשעה טובה ומוצלחת: לאחר סידור כלל האישורים, הדירות בשני הבניינים הראשונים בפרויקט 'אחוזת נתיב' בהר יונה יקבלו בשבועות הקרובים טופס 4 ובית כנסת זמני יוצב במתחם עוד לפני האכלוס. כך הבטיח ראש העיר אלכס גדלקין במהלך פגישה שקיים עם יו"ר 'נתיב פיתוח' ר' שמחה גריידינגר.

בימים אלו משלימה העירייה את עבודות התשתית להצבת מבנה זמני לבית הכנסת והוא יהיה מוכן במקביל לאישור טופס 4. העיכוב באישורי האכלוס נבע בשל הצורך בבניית קו ביוב חדש, כאשר העבודות להקמת הקו נמצאות כעת בשלב הסופי. ההערכה היא כי הקו יושלם ויחובר בתוך כשבועיים, כך שניתן יהיה לאשר טופס 4. בינות לבניינים בפרויקט אף הקימה 'נתיב פיתוח' מתקני שעשועים לרווחת התושבים.

ההתקדמות הרבה בנושא נזקפת בין היתר לפעילותו המואצת של ח"כ הרב משה גפני, אשר פעל בנדון מול משרדי הממשלה הרלוונטיים וסייע בקידום הפתרון מתוך הבנה כי הר יונה הינה הפתרון האידיאלי והזמין ביותר עבור הציבור החרדי. בסביבתו של ח"כ הרב גפני הבהירו כי "כל עיכוב ומכשול בתחילת האכלוס בהר יונה עלולה הייתה לפגוע בהמשך ההתיישבות החרדית במקום, זאת מלבד הסבל העצום שהעיכוב גרם לעשרות משפחות שממתינות בכיליון עיניים להיכנס אל דירתם החדשה בשכונה החרדית החדשה".

לצד זאת אף פרסמה העירייה מכרז לבחירת אדריכל ומתכנן לפרויקט בית הכנסת. במקביל אישרה ועדת השמות העירונית קריאת שמות רחובות בשכונה, בין היתר על שם מרנן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל והגר"ע יוסף זצוק"ל.

פרויקט 'אחוזת נתיב' הוא הפרויקט הראשון בהר יונה המוכן לאכלוס, כאשר שלב א' של הפרויקט ממתין לאישור טופס 4 לאכלוס שלב ב' בפרויקט צפוי בעוד חודשים ספורים. במקביל, הבנייה בשלב ג' של הפרויקט מצויה בימים אלו בשלב מתקדם. בפרויקט 'אחוזת נתיב' ייבנו מאות יחידות דיור ובשכונה כולה, על פי התב"ע המאושרת ייבנו כ-4,000 יח"ד בסך הכל.

עיריית נצרת עילית משקיעה כמאה מיליון ש"ח בפיתוח תשתיות ומבני ציבור בשכונת הר יונה. בין היתר קיבלה העירייה הרשאה תקציבית לבניית בית הכנסת, מקוואות, 9 כיתות מעונות ילדים, 12 גני ילדים ובית ספר עם 24 כיתות שיוקמו במתחם מבני הציבור ברחוב הכניסה המרכזי של השכונה. עד שיוקמו מבני הילדים, סיכמה העירייה עם משרד הכלכלה כי יאושרו באופן זמני פתיחת משפחתונים ומעונות בבתים פרטיים בהתאם לתהליך מסודר עם העירייה. יש לציין כי כמו בכל כניסה לדירה חדשה עלולה להיות קשיים שונים למתיישבים הראשונים, אך העירייה עושה מקסימום על מנת לזרז את כל התהליך בשיתוף פעולה עם משרד השיכון, משרד הנגב והגליל, משרד החינוך ומשרד הכלכלה.

במקביל לכל הפעילות קיימה העירייה בראשות ראש העיר ישיבה עם משרד הכלכלה בנושא התעסוקה למתיישבים החדשים, ובסיומה הוחלט כי תוקם נציגות של המשרד שתעסוק באופן מיוחד בתושבים העתידיים של הר יונה. בנוסף קיימה העירייה ישיבה עם משרד התחבורה במטרה לאשר במהירות האפשרית קווים חדשים מהר יונה לירושלים ובני ברק.

ראש עיריית נצרת עילית אלכס גדלקין אומר: "אנו נעשה הכל למען התושבים, על מנת שתהיה להם קליטה קלה ונעימה, שישתלבו במהירות וימצאו בית חם בעיר. שיתוף הפעולה עם משרדי הממשלה השונים הביא לפיתוח ושגשוג למען התושבים והעיר. אני סמוך ובטוח שכל ממשלה שתקום שתעביר החלטת ממשלה לנצרת עילית בנושא השקעה ופיתוח וקידום נצרת עילית כבירת הגליל".
הר יונה נצרת בית כנסת חרדים אכלוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}