י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

השופט על הרב פינטו: "התנהלות מעוררת תמיהה"

‏לאחר חצי שנה נדחה שוב מועד הקראת כתב האישום נגד הרב יאשיהו פינטו • בפרקליטות מודים: יש הסדר טיעון חתום מזה חצי שנה

השופט על הרב פינטו: "התנהלות מעוררת תמיהה"


‏לאחר חצי שנה נדחה שוב מועד הקראת כתב האישום נגד הרב פינטו. בפרקליטות מודים שכבר חצי שנה הם ממתינים עם הסדר טיעון חתום.

השופט: "התנהלות הנאשם מעוררת תמיהות". השופט גם מתייחס לטענת הפרקליטות בעניין אי המצאת מסמכים רפואיים המספקים את הפרקליטות "אם לא תהיה ההשלמה הנדרשת ובזמן, אשקול להוציא צו הבאה ואתן צו חילוט".

פרקליטי הרב עוה"ד אייל רוזובסקי, צבי קלנג ובת חן ליפסקי, ציינו כי מאחר ויש חשדנות מצד הפרקליטות בנתונים הרפואיים שמסרו, ביקשו למנות מומחה מטעם ביהמ"ש שהפרקליטות תנקוב בשמו שיסע ויתן חוות דעת על מצבו. לעמות זאת בפרקליטות טענו כי אם היו מקבלים חוות דעת רפואית "רצינית ערוכה כמו שצריך, מלווה בצירוף של ממצאים רפואיים שמבססים את הדברים, והיה עולה ממנה צורך חיוני לבצע איזה שהיא פעולה רפואית בחו"ל, היינו מסכימים לאפשר כזה דבר בהתאם לחוו"ד. אך אין זה המצב".

לראשונה, הודו בפרקליטות כי עם הגשת כתב האישום בכ"כ אלול תשע"ד, הוגש גם הסדר טיעון חתום. והיא נדחתה בעקבות בקשת הרב לסעוד את אשתו. בהמשך זה נדחה בעקבות שתי עתירות שהוגשו נגד הסדר הטיעון שחתמה עליו הפרקליטות עם הרב. עתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד ההסדר עצמו, והשנייה, שהגישה תנועת אומ"ץ, ביקשה לחקור את ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תת-ניצב אפי ברכה. לאחר מכן.

בפרקליטות ציינו כי לאחר בקשות חוזרות ונשנות פרקליטי הרב שלחו חבילה של מסמכים ובה פרט ל-4 מכתבים יש גיליונות אשפוז מבי"ח, "זה זריית חול בעיני התביעה. יש כאן פרטים אישיים, טלפונים, ביטוחים, טיוטות ריקות, מישהו בחר לקחת את כל הניירת הרפואית שאין בהן תיעוד רפואי מספק ולתת לנו את הדבר הזה". כשרופא רוצה לומר דברים ב"רחל בתך הקטנה" הוא אומר זאת. בממסכים שהתקבלו, לא נרשם דבר על חיוניות, דחיפות או משהו דומה לזה. יש כאן מצב שנאשם עושה דין לעצמו, קובע פרוצדורות רפואיות, ניגש אליהם ומבצע אותם, מבלי שקיבל שחרור מביהמ"ש בשום שלב, למעט דחייה של חודש בהתחלה ואין החלטה של ביהמ"ש שמשחררת אותו מהתייצבות. "יש לנו נאשם שלא התייצב ולכן אנו מבקשים להוציא צו הבאה ולחלט את הערבויות או חלקן כפי שימצא לנכון ביהמ"ש". באשר לבקשה למנות רופא מומחה, אמרו "אנו לא מסכימים לדון בכך בלא התייצבות הנאשם".

פרקליט הרב אמר כי הוא סבור שהפרקליטות הגזימה כשביקשה צו הבאה ולחלט את הערבויות. "הוא לא עבר שני ניתוחים רק כדי לא להגיע לדיון. צריך קצת פרופורציות ויש אישורים רפואיים שאומרים את הדברים". אנו מוכנים שהוא ייבדק ע"י אדם אובייקטיבי שישלח, ולא צריך ללכת לבקשה לצו הבאה ולחילוט שזה לדעתי מוקדם מידי, אמר.

סגן נשיא בית משפט המחוזי בתל אביב השופט דר' עודד מודריק, אמר כי התנהלות הרב מאז הזימון הראשון להקראה ועד הנה "מעוררת הרבה תמיהות". השופט ציין כי הבקשות החוזרות ונשנות לדחות את מועד ההקראה של כתב האישום, מבוססות על מצב רפואי מסוים ונסמכות על חוות דעת של רופאים בארה"ב. "לי אין שום אפשרות לבדוק בכוחות עצמי את תקפות האמירות הרפואיות של רופאים ששום מחוייבות כלפי הדין בישראל לא חלה עליהם. מצד שני, כמובן יכול להיות שיש בסיס לאמרות של הרופאים ומבחינה זו יתכן שאי ההתייצבות של הנאשם לדיון היום, נשענת על מצב רפואי שמנע ממנו את ההתייצבות".

השופט מודריק אמר כי עליו להשען על חוו"ד רפואית מוסמכת, שתוכל לשמש בסיס להחלטה. "אשקול את בקשת התביעה להוציא צו הבאה וגם לחלט ערבויות שקיימות בתיק ביהמ"ש שנועדו להבטיח את התייצבות הנאשם לדיון".

הוא ביקש כי שהפרקליטות תציג לסנגוריה מכתב שישען על דברו של רופא מומחה שיבהיר לסנגור מה חסר בתיק הרפואי שנמסר לפרקליטות. אם אמנם יהיה מסמך כזה שיתאר חסר או ליקוי בתיק הרפואי, ידרוש שהסנגוריה תשלים את החסר בתוך 7 ימים מקבלת הדרישה. נוסף לכך, על הפרקליטים להביא את ממצאי הבדיקות שהרב עבר לאחר הניתוח בתחילת השבוע וכן את כל ממצאים רפואיים וחוו"ד מפורטת לרבות סיכום ביניים של בית החולים בו הרב עבר את הניתוח.

"אם לא תהיה ההשלמה הנדרשת, או לא תבוא ההשלמה הנדרשת בזמן (תוך 7 ימים א.ש.), אשקול להוציא צו הבאה ואתן צו חילוט כפי שהתבקשתי" בשלב זה נדחית ישיבת ההקראה של כתב האישום לכ"ה ניסן.

תגובת מקורבי הרב פינטו: "האדמו״ר יאשיהו פינטו, ראש קהילת ״שובה ישראל״, כיבד ומכבד את הסדר הטיעון שפרקליטות המדינה חתמה עמו. בנוסף, הרב פינטו, באמצעות באי כוחו, העביר לידי הפרקליטות מסמכים רבים המשקפים את מצבו הרפואי המלא. אין מחלוקת כי הרב עבר בחודש האחרון שני ניתוחים סבוכים להסרת גידולים בגופו.

"חסידי קהילת ״שובה ישראל״ ממשיכים בתפילות ובקריאת פרקי תהילים לרפואתו והחלמתו המלאה של כבוד הרב ומצפים לשמוע בשורות טובות מבית החולים קורנל בו הוא מאושפז כשהוא מורדם".
הרב פינטו פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}