כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

פצוע אנוש בתאונת דרכים חולץ הבוקר במסוק לבית החולים סורוקה

עמותת אור ירוק: "במקום שמדינת ישראל תלך קדימה ותוסיף עוד מסוק פינוי נוסף שיציל את חייהם של רבים, המדינה דווקא בוחרת לקצץ בשעות הפינוי ולסכן את חייהם של אותם אנשים שזקוקים להגיע במהירות אל בית החולים"

פצוע אנוש בתאונת דרכים חולץ הבוקר במסוק לבית החולים סורוקה



הבוקר, 18 במרץ, התרחשה תאונת דרכים קשה בצומת לכיש שבדרום. התאונה התרחשה בסביבות השעה 8:30, בין משאית ורכב פרטי. במשך 40 דקות היה לכוד ברכב הפרטי הנהג, שלאחר חילוצו פונה במצב אנוש באמצעות מסוק לסורוקה.

בזכות הפינוי המוסק, הגיע הפצוע לבית החולים בתוך 13 דקות בלבד. אילו לא היה מפונה במסוק, היה מגיע בתוך 50 דקות לבית החולים, מאחר ומדובר בשעת העומס בכבישים המאופיינת בפקקים רבים.

על פי עמותת אור ירוק, לאחרונה קיצץ משרד הבריאות בשעות הפינוי של המסוקים לשעות היום בלבד. המשמעות היא, כי בין השעות 20:00 בערך עד 8:00 בבוקר, אין כלל פינוי מוסק. כלומר, אילו התאונה שהתרחשה הבוקר הייתה מתרחשת שעה אחת בלבד קודם לכן, לא היה מסוק בכדי לפנות את הפצוע, וזמן יקר היה מתבזבז בניסיון להציל את חייו.

מסוקי הפינוי, פועלים בעיקר באזורי הצפון והדרום, המרוחקים ממרכזי טראומה בבתי חולים. מטרת הפינוי המוסק, היא לאפשר לפצועים להגיע במהירות לבית החולים בכדי להציל את חייהם.
במשרד הבריאות טוענים כי אין להם תקציב נוסף לנושא הפינוי המוסק ולכן נוצרה התוצאה העגומה: שירותי החילוץ המוטס פועלים רק 12 שעות ביממה, משמונה בבוקר עד שמונה בערב. בשעות הלילה, אין מי שייתן מענה מהיר ומציל חיים לנפגעים.

עמותת אור ירוק: ""פינוי מוסק עולה אמנם כסף למדינה, אבל הגעה לבית חולים ממרחק רב באמצעות מסוק יכולה לעיתים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. מעבר להצלת חיי אדם מדובר בחסכון כלכלי גדול למשק הישראלי, כאשר כל הרוג עולה למדינה שישה מיליון שקלים. במקום שמדינת ישראל תלך קדימה ותוסיף עוד מסוק פינוי נוסף שיציל את חייהם של רבים, המדינה דווקא בוחרת לקצץ בשעות הפינוי ולסכן את חייהם של אותם אנשים שזקוקים להגיע המריות אל בית החולים".
אור ירוק תאונות פינוי מוסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}