כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

אור ירוק: רק רבע מההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2014 היו נשים

בתל אביב נפגעו בשנה שעברה הכי הרבה נשים בתאונות דרכים. מנכ"ל אור ירוק: " הנתונים מראים כי נשים נוהגות באופן בטוח יותר מאשר גברים ולכן המדינה צריכה לעודד כניסה ושילוב של יותר נשים למערך התחבורה הציבורית"

אור ירוק: רק רבע מההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2014 היו נשים
חדשות 24

רק רבע מבין כלל ההרוגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים בשנת 2014 היו נשים ואילו 75% מהנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים היו גברים, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

לרגל יום האישה הבינלאומי שחל ביום ראשון, 8 במרץ, בדקה עמותת אור ירוק כמה נשים נפגעות בתאונות דרכים ברחבי הארץ. מהנתונים עולה, כי ישנה עלייה במספר הנשים שנהרגו בשנת 2014 לעומת שנת 2013. בשנת 2014, נהרגו 79 נשים בתאונות דרכים לעומת 72 נשים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2013.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2014 נפגעו בתאונות דרכים 9,533 נשים, מתוכם 510 נשים נפגעו באורח קשה. גם כאן, ניתן לראות כי יותר גברים נפגעו בתאונות דרכים בשנה החולפת: למעלה מ- 13 אלף גברים נפגעו בתאונות דרכים, כמעט 1,100 מתוכם באורח קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "הנתונים מראים כי נשים נוהגות באופן בטוח יותר מאשר גברים ולכן המדינה צריכה לעודד כניסה ושילוב של יותר נשים למערך התחבורה הציבורית. במקביל, צריך להגביר את ההסברה בקרב צעירות שיש להן יכולת להשפיע על נהגים צעירים ובכך למתן את הנהיגה שלהם".

בתל אביב נפגעו 582 נשים בתאונות דרכים בשנת 2014, שלוש נשים נהרגו.
בירושלים נפגעו 490 נשים בתאונות דרכים בשנת 2014, ארבע נשים נהרגו.
בחיפה נפגעו 395 נשים בתאונות דרכים בשנת 2014, שלוש נשים נהרגו.
בפתח תקוה נפגעו 255 נשים בתאונות דרכים בשנת 2014, אשה אחת נהרגה.
בבאר שבע נפגעו 243 נשים בתאונות דרכים בשנת 2014, שתי נשים נהרגו.
באשדוד נפגעו 209 נשים בתאונות דרכים בשנת 2014, שלוש נשים נהרגו.

סקר אור ירוק: 29% מרגישים בטוחים יותר כאשר גבר נוהג

למרות הנתונים הברורים, התפיסה הסטריאוטיפית לגבי נהיגת נשים עדיין קיימת בקרב האוכלוסייה בישראל. מסקר שערכה עמותת "אור ירוק", באמצעות מכון המחקר גיאוקרטורגפיה לרגל יום האישה הבין לאומי, עולה כי 29% מרגישים בטוחים יותר בנסיעה כאשר גבר נוהג ברכב, לעומת 8% בלבד שמרגישים בטוחים יותר כאשר אישה נוהגת.

43% ציינו כי הם מרגישים בטוחים באותה המידה בין אם גבר או אישה נוהגים ואילו 20% ענו כי תחושת הבטיחות שלהם תלויה במי הוא הנהג או הנהגת.

במהלך הסקר נדרשו הנשאלים להצביע על הדברים שמרגיזים אותם בקרב המין השני. האפשרויות היו -נהיגה מהירה, נהיגה איטית, נהיגה שלא לצורך בנתיב השמאלי ואופן ומשך החניה. 63% מהנשים ציינו שמרגיז אותן שגברים נוהגים מהר ואילו 25% מהנשים ציינו כי דווקא נהיגה איטית מרגיזה אותם כשנשים נוהגות.

פרויקט הדרייב האישי

מחקרים מוכיחים כי לנשים יכולת להשפיע באופן חיובי על נהיגתם של גברים וכי ניתן להשתמש באפקט הממתן של נשים על נהיגת גברים, באמצעות העצמת תפקידן כמתנגדות פעילות לנהיגה מסוכנת. לכן, בשנים האחרונות מפעילה עמותת "אור ירוק" בתיכונים ובבסיסי צה"ל את תוכנית "הדרייב האישי".

התוכנית נועדה לתת מענה לבעיית הבטיחות של נהגים צעירים, בהתבסס על מחקרים אלה. במסגרת זו, הבנות (בנוכחות הבנים) המשתתפות בפרויקט עוברות הדרכה, במהלכה הן רוכשות כלים לחיזוק הדימוי העצמי שלהן ולחיזוק מעמדן החברתי. כתוצאה מההדרכה וההעצמה, ההערכה היא כי הבנות יפעלו על מנת להשפיע על בנים הנוהגים בצורה פרועה, לשנות את התנהגותם. בסופו של התהליך, המטרה היא שהתנהגות כביש לא אחראית תיחשב התנהגות שאיננה מקובלת מבחינה חברתית בקרב צעירים, ותוביל לשינוי התנהגותי אמיתי הן בקרב נהגים והן בקרב הנוסעים עימם.
אור ירוק תנועה תאונות כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}