ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

פרשת ב. יאיר: הפרקליטות תגיש כתבי אישום

יצחק אברג'יל, ניסים פינס, שמעון בלולו, חניתה פינס, נפתלי פרץ, יאיר ביטון צפויים לעמוד לדין

צלם:פלאש90
צלם:פלאש90



פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הודיעה היום (א) ליצחק אברג'יל, ניסים פינס, שמעון בלולו, חניתה פינס, נפתלי פרץ, יאיר ביטון ולבאי כוח החברות ש.י.נ. גן רווה בע"מ וב. יאיר ייזום ובניה בע"מ כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע.

בהודעה שנשלחה לבאי כוחם, נכתב כי הינם חשודים בביצוע העבירות הבאות, כל אחד על פי חלקו המפורט בכתב החשדות: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מס, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות.

על פי ההודעה, אברג'יל, ניסים פינס ובלולו הקימו ב- 2007 חברת בניה, ש.י.נ. גן רווה, שנרשמה על שמו של בלולו בלבד במטרה להסתיר את זהות אברג'יל וניסים פינס כנהנים בחברה. חברת ב. יאיר הייתה עד 2006 חברה פרטית בשליטתו של יאיר ביטון. מאז 2006 החברה ציבורית ונותרה בשליטתו העיקרית של ביטון.

בשנת 2007-2008 חתמה ש.י.נ הסכמים עם ב. יאיר לבניית פרויקטים באילת, בהיקף כולל של כ-40 מיליון ש"ח. ש.י.נ עשתה זאת כשהיא נחזית בכזב להיות בעלת רישיון קבלן, למרות שניסים פינס הוכרז קודם לכן כפושט רגל ונאסר עליו לשמש כקבלן. ביטון קידם את חתימת ומימוש החוזים על רקע חוב לאברג'יל וכן על רקע טענה לשותפות עסקית עם גבי בן הרוש, שבעקבותיה נסחט ביטון בעשרות מיליוני שקלים.

רוכשי הדירות עימם חתמה ב. יאיר הסכמי מכר לא ידעו כי דירותיהם נבנו שלא באמצעות קבלן מורשה וכי אברג'יל וניסים פינס הינם מבעלי ש.י.נ. . אילו ידעו הפרטים לאשורם לא היו רוכשים את הדירות.

גם כשהבניה לא התקדמה ולא בוצעה בהתאם להסכמים עם ב.יאיר, שילמה ב. יאיר לש.י.נ. ולבעליה את מלוא תמורת החוזים, ואף מעבר לכך, בסכום כולל של כ- 50 מיליון ש"ח, תוך שבנוסף היא נאלצת לממן ממשאבי ב. יאיר את ביצוע השלמת הבניה ישירות מול קבלני משנה. בנוסף, חתמה ב. יאיר, ביוזמת ביטון, על הסכם העדר תביעות עם ש.י.נ., במסגרתו הועברו לש.י.נ. 2 מיליון ש"ח נוספים כשב. יאיר מתחייבת שלא לתבוע את ש.י.נ.. ב. יאיר עשתה כן בהנחייתו של ביטון ומבלי ליידע את הנהלת ב. יאיר תוך פגיעה בחברה, במחזיקי האג"ח ובציבור המשקיעים בחברה. זאת בעוד שביטון מסתיר את קשריו עם אברג'יל וניסים פינס.

הכספים שהתקבלו בחברת ש.י.נ שימשו בין היתר את אברג'יל בני משפחתו ומקורביו לצורך תשלום הוצאות שונות בהיקף של כ-7 מיליון ש"ח. 6 מיליון ש"ח נוספים שימשו ככספי השקעה בקזינו ברומניה.

בעקבות המתואר לעיל, החשדות המיוחסים לאברג'יל, ניסים פינס, בלולו, ביטון וש.י.נ. הם קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, איסור הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירת מס. בנוסף, לביטון מיוחסים גם חשדות בגין עבירות מנהלים בתאגיד ואי גילוי מידע ופרסום מטעה בידי נושא משרה בכיר בתאגיד. החשדות המיוחסים לב. יאיר הם בניה תוך סטייה מהיתר ועבודות בניה שלא ע"י קבלן רשום, עבירות לפי חוק התכנון והבניה וחוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות.

כמו כן, מחומר הראיות עולים חשדות נוספים בעבירות מס ועבירות נוספות.

החשודים הוזמנו להשמיע את טענותיהם בהליך שימוע, שיתקיים בפרקליטות מחוז ת"א, ככל שיחפצו בכך.

התיק נחקר על ידי להב 433 – יאחב"ל. את החקירה ליוו עוה"ד ניסים מרום ושרון הר ציון מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי).
בית יאיר חברה דיור אישום חשודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד