א' חשון התשפ"ה
02.11.2024

נכנס יין, יצא סוד נקודה הפנימית אשר בכל יהודי

מדוע דווקא בפורים יש מצוה לבסומי עד דלא ידע? וכיצד זה קשור לנקודה הפנימית שיש לכל יהודי?

נכנס יין, יצא סוד נקודה הפנימית אשר בכל יהודי

חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי,

אמרנו לפרש סיבת הדבר שדייקא ביום הפורים יש לנו ציווי של לבסומי עד דלא ידע, ורבו הטעמים והעניינים ומובאים בכל הספרים, וגם אנו נאמר על דרך העבודה, מובא בכל ספרי הקודש אשר בכל איש ואיש נמצא נקודה פנימית אחד אשר לא נפגם לעולם, שהוא 'חלק אלו-ה ממעל', ואף אם יורד אדם ח"ו לדיוטא תחתונה ונמצא בשפל המצב, ישנו נקודה אחד אמתית, שהיא 'נקודת היהדות' הנמצא בכל אחד ואחד הקרובים והרחוקים, שלא נפגמת לעולם, וכשמעוררים את הניצוץ היהודי הזה מתעורר לב האדם לתשובה, וכמו שאנו רואים היום ב"ה אכשר דרא, ורבים מעמי הארץ מתיהדים, שמצליחים מזכי הרבים ומחזירי תשובה להחזיר בתשובה ולקרב לבבות בני ישראל לתורה ומצוות על ידי שמעוררים אצלם את הניצוץ המוחבא וטמון בלב כל יהודי ויהודי,

ולפעמים על ידי חטאים ועוונות ופשעים, הניצוץ הקדוש והנקודה הפנימית, מכוסה וטמון וכמוס כמו 'סוד' שסגור ומסוגר, ומוחו מטומטם, ורחוק הוא מהשם ומתורתו,

אבל ביום הפורים אשר מעלתו כיום הכפורים, (תקוני זוהר), יכולים אנחנו על ידי מצוות שתיית יין, לגלות ולהוציא את הסוד ולעורר את הנקודה האמיתית, והסוד האמיתי, שיש בכל יהודי ויהודי.

ותפקידנו ביום הפורים להלהיב את הנקודה, ולהבעירו לעבודת השם ולתורה ומצוות, וזה העניין שייך דוקא ביום הפורים שקורין מגלת אסתר, היינו שמגלים את ההסתר שבתוכנו, ואת הפנימיות שיש בכל יהודי ויהודי,

כידוע שאצל הצדיקים היה עניין משתה היין עבודה גדולה ונשגבה ופעלו אז ישועות מעל לדרך הטבע,

עד שידוע המאמר הנורא בשם החידושי הרי"ם שמביא טעם נורא לשתיית היין בפורים, על פי מעשה שהובא מהבעל שם טוב שהיה יהודי שמשום מה נתנו לו מתנה מן השמיים שיתנו לו כל משאלות לבו, ומה שיברך יתקיים מיד, והיו יראים ממנו בשמיים שיבטל גזירות וישנה סדרי בראשית, על כן גזרו עליו שיהיה שיכור כל ימיו, ודעתו בל יהיה עמו,

ובכך הסביר החידושי הרי"ם את ענין השכרות בפורים, דבפורים כתוב 'כל הפושט יד נותנים לו', רומז שהקב"ה ממלא תיכף כל משאלותינו, ולכך נתנו מצות משתה ושמחה, להסיח קצת דעתו,
אבל החכם עיניו בראשו ושומר את עצמו מלהשתכר יותר מדאי,ויוצא ידי חובת שניהן, 'והשתייה כדת' אבל 'ואין אנס' שלא יהיה עד כדי כך שיהיה פטור בתורה ותפלה בחינת אונס רחמנא פטריה, רק אדרבא ישתה במדה ובמשורה לעורר נפשו ולהלהיב לבבו לבורא עולם.
אונס יין סוד מצוה פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}