סערה ברשת: שוב התייקרות חדה ברשת הגלידריות הפופולרית
התייקרות שלישית תוך שנתיים ברשת הגלידריות הפופולרית 'גולדה', מעוררת זעם בקרב הצרכנים. עליות מחירים חדות בכל התפריט, צמצום סניפים במרכז ותגובות זועמות ברשתות החברתיות | והיוקר יאמיר
- ליפא גינסברגר
- ט"ו טבת התשפ"ה
התייקרות נוספת מרתיחה את הרשת: הקור בחוץ, אבל המחירים בגלידריה הפופולרית 'גולדה' רק ממשיכים להתחמם! התייקרות שלישית תוך שנתיים בלבד, עם עליות מחירים חדות במיוחד, גורמת לסערה ברשתות החברתיות.
מנת גלידה בינונית, שכבר עלתה ל-24 שקלים לפני חצי שנה, קפצה ל-27 שקלים – עלייה של 12.5%! מי שרוצה את המנה הגדולה יצטרך לשלם 33 שקלים – זינוק של 18%. אפילו כדור גלידה בודד, הפינוק הקטן והזול, עלה מ-19 שקלים בינואר 2023, דרך 20 שקלים במאי 2024, ועד 21 שקלים כיום, כך על פי הדיווח במעריב.
גם הקפה, המשקה הנאמן של הגלידה, לא ניצל. הפוך קטן עלה ב-17% ל-14 שקלים, והגדול ל-16 שקלים. אפילו האמריקנו לא חמק מהתייקרות.
במקביל, הרשת עוברת תהליך של צמצום: מ-133 סניפים בשיא הקורונה נותרו 119. בתל אביב נסגרו 14 סניפים בגלל תחרות, אבל הרשת מתרחבת בפריפריה.
התגובות ברשת אינן מתחכמות: "חוצפה! פשוט לא לקנות", כותב אחד. אחר מוסיף: "כל לק = 3 שקלים!". ישנם גם תגובות על פערים במחירים בין אזורים שונים. "תפסיקו לקנות – יורידו מחירים! יש להם מחירים שונים למגזרים שונים. אצל הבני דודים המחיר הרבה יותר זול". גולשים נוספים כותבים: "לא זוכר שאי פעם נכנסתי לקנות מהם או שטעמתי משהו שלהם. פשוט מאוד - לא רלוונטי" ו"שיהיה להם בהצלחה. שיעלו ישר ל-40 ש"ח, חבל על הקפיצות בדרך".
העלאת המע"מ שימשה כתירוץ נוח להתייקרות משמעותית, אבל הגולשים לא קונים את זה. האם ההתייקרות הזו תוביל לירידה במכירות? האם הרשת תצליח לשרוד את הסערה? הזמן יגיד.
מרשת גולדה נמסר: "בעת הנוכחית לא ניתן להימנע מעליית המחירים, וזאת לאור התייקרות עלויות הייצור, חומרי הגלם והמע"מ, ומתוך מטרה לשמור על אותה רמה גבוהה של איכות המוצרים והשירות שאנו מציעים". כך במעריב.
בינתיים, מי שעדיין רוצה לקחת הביתה קילו של פינוק קפוא, יצטרך לשלם 114 שקלים - עלייה של 5% מהמחיר הקודם. חובבי היוגורט יידרשו לעוד מאמץ כלכלי: קילו גלידת יוגורט יעלה כעת 118 שקלים, זינוק של 7%.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות