צמתים קטלניים: 81 הרוגים בשנה – זו העיר המובילה
תאונות דרכים בצמתים ממשיכות לגבות קורבנות רבים בישראל, כאשר 81 בני אדם בממוצע נהרגים מדי שנה. רוב התאונות מתרחשות באזורים עירוניים, כאשר ירושלים מובילה במספר ההרוגים בעשור האחרון
- חני לוין
- י"ד טבת התשפ"ה
81 בני אדם נהרגים בתאונות דרכים בצמתים בכל שנה בממוצע (807 בעשור האחרון) כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה עוד כי 8,794 בני אדם נפגעים בתאונות דרכים בצמתים בכל שנה בממוצע מהם 635 בני אדם שנפגעים קשה.
• מקור: למ"ס
• הערה: נתוני שנת 2024 נכונים עד לחודש נובמבר כולל
מהנתונים עולה כי 86 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2024 (ינואר עד נובמבר כולל), 6,147 בני אדם נפצעו מהם 673 קשה.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "יש למפות את הצמתים האדומים בכל עיר ועיר ולשפר בהם את התשתית או להתקין מצלמות רמזור. זו האחריות של ראשי וראשות הערים"
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש דרכים המצריך קשב רב ותכנון נכון של הנהיגה. החיבור בין מספר כבישים ורחובות מעלה את הסיכון לטעות וכך גם הסכנה להיפגעות בתאונת דרכים. על הנהגים ושאר משמשי הדרך לגלות קשב, ערנות ויכולת לקרוא את מפת הסכנות. בנוסף, כדי לצמצם את הסכנות לטעות בצומת נדרשת תשתית דרך סלחנית, כזאת שתפצה על טעויות הגורם האנושי או תמנע אותן. לכן יש למפות את הצמתים האדומים בכל עיר ועיר ולשפר בהם את התשתית, זו האחריות של ראשי וראשות הערים. בנוסף, יש להגביר את המודעות והאכיפה באמצעות מצלמות רמזור בולטות ומשולטות אשר ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום".
רוב הנפגעים וההרוגים בתאונות דרכים בצמתים – בתחום העירוני
3,644 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2024 -59% מכלל הנפגעים בצמתים באותה שנה (הנתונים נכונים לחודשים ינואר – נובמבר 2024 כולל). חלקם של ההרוגים בתאונות דרכים בצמתים העירוניים אף גדול יותר מחלקם של הנפגעים. 64 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2024 – 74% מכלל ההרוגים בצמתים (הנתונים נכונים לחודשים ינואר – נובמבר 2024 כולל).
שיא של עשור בהרוגים בתאונות דרכים בצמתים בירושלים
463 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בירושלים בשנת 2024, מהם תשעה נהרגו (הנתון הגבוה בעשור האחרון) ו-63 נפצעו קשה. 7,051 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בעיר בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), מהם 36 נהרגו ו-558 נפצעו קשה.
342 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בתל אביב-יפו בשנת 2024, מהם שישה נהרגו ו-65 נפצעו קשה. 8,370 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בעיר בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), מהם 72 נהרגו ו-847 נפצעו קשה.
330 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בחיפה בשנת 2024, מהם שניים נהרגו ו-26 נפצעו קשה. 3,683 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בעיר בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), מהם 30 נהרגו ו-244 נפצעו קשה.
285 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בפתח תקוה בשנת 2024, מהם שישה נהרגו (הנתון הגבוה בעשור האחרון) ו-25 נפצעו קשה. 2,793 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בעיר בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), מהם 31 נהרגו ו-194 נפצעו קשה.
272 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בבאר שבע בשנת 2024, מהם 19 נפצעו קשה. 3,645 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בעיר בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), מהם 25 נהרגו ו-181 נפצעו קשה.
251 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים באשדוד בשנת 2024, אחד נהרג ו-20 נפצעו קשה. 3,003 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בעיר בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), מהם 21 נהרגו ו-197 נפצעו קשה.
149 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בנתניה בשנת 2024, מהם שניים נהרגו ושמונה נפצעו קשה. 2,049 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בעיר בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), מהם 29 נהרגו ו-121 נפצעו קשה.
142 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים באשקלון בשנת 2024, מהם עשרה נפצעו קשה. 1,723 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בעיר בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), מהם 12 נהרגו ו-106 נפצעו קשה.
106 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בחדרה בשנת 2024, מהם אחד נהרג ו-10 נפצעו קשה. 1,269 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בעיר בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), מהם 10 נהרגו ו-79 נפצעו קשה.
91 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בראשון לציון בשנת 2024, מהם שלושה נהרגו ו-65 נפצעו קשה. 1,827 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים בעיר בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), מהם 29 נהרגו ו-224 נפצעו קשה.
צומת הוא מקום הצטלבות של תנועות מכיוונים שונים, ובו סיכוי ההתרחשות של תאונות חזית-צד בין מכוניות הוא הגבוה ביותר. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל היעדר רמזור והסדרי תנועה בצומת. בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים שונים ומגוונים לצד כלי הרכב כולל הולכי רגל ורוכבי אופניים. תאונות אלו לרוב קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.
שיפור תשתית הצומת תסייע להגביר את הבטיחות בו ולצמצם את מספר התאונות והנפגעים: התקנת מעגל תנועה בצומת תסייע לריסון מהירות הנסיעה ותאפשר להולכי הרגל לחצות את הכביש בשני מעברי חציה קצרים במקום באחד ארוך המסכן אותם. הוספת רמזור בצומת המחייב עצירה מוחלטת תאפשר מעבר בטוח להולכי הרגל. על ראשי הערים והרשויות לוודא שהצמתים מוארים היטב על מנת לאפשר לנהגים וליתר משתמשי הדרך ראות טובה גם בשעות החשכה, כדי שיוכלו להבחין בנהגים האחרים, בהולכי הרגל וברוכבי האופניים. על הגורמים האחראיים לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט המתריע בפני הנהג על התקרבות לצומת.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות