בשורה לנהגים: שינוי דרמטי בכביש הדמים - כך הוא ייראה
חצי מיליארד שקלים נוספים יתווסף לשיפור הבטיחות בכביש הערבה | הפרויקט כולל הרחבה של הכביש לדו מסלולי, דו נתיבי, עם מפרדה קשיחה לכל אורכו, והוספת שוליים רחבים של 3 מטרים בכל צד
- קובי ברקת
- י"ב טבת התשפ"ה
חברת נתיבי ישראל פרסמה מכרז נוסף לביצוע עבודות להרחבת ושדרוג הבטיחות בכביש הערבה, בקטע דרך נוסף באורך של 19 קילומטרים, מנחל שיטה (82 קילומטרים) ועד צומת מנוחה (101 קילומטרים), בהשקעה של 450 מיליון שקלים.
המקטע החדש ממשיך את רצף השיפורים בכביש 90, הכולל את העבודות המבוצעות כיום במקטע צומת קטורה - נחל שיטה, גם הוא באורך 19 קילומטרים. עבודות אלו החלו לפני כשנתיים וכללו את הרחבת הכביש לכביש חדש ובטיחותי, בעל שני מסלולים ושני נתיבים לכל כיוון.
כעת כאמור, ממשיך משרד התחבורה את שדרוג כביש 90 ומפרסם באמצעות חברת נתיבי ישראל מכרז לביצוע העבודות שיתחילו בחודש מרץ הקרוב, לאורך 19 קילומטרים נוספים מנחל שיטה ועד צומת מנוחה, המוכר גם כפונדק של כושי רימון בקילומטר ה-101, במפגש הכבישים 90 ו- 13.
הפרויקט כולל הרחבה של הכביש לדו מסלולי, דו נתיבי, עם מפרדה קשיחה לכל אורכו, והוספת שוליים רחבים של 3 מטרים בכל צד, שיתרמו משמעותית להגברת הבטיחות במקטע זה. בנוסף, יוקמו שני גשרים חדשים מעל נחל חיון, יבוצע פיתוח נופי ותוסדר דרך שירות בטיחותית לתחנת הדלק ומתחם התיירות המתוכננים באזור פונדק ה-101.
במסגרת התוכנית האסטרטגית לטיפול בכביש הערבה, מבוצעים מקטעי עקיפה באורך 2.5 קילומטרים בכל 10 קילומטרים לכל כיוון, לאורך 100 קילומטרים, מנחל שיטה ועד צומת הערבה. מקטעי העקיפה יאפשרו לנהגים לעקוף בבטחה במקטעי עקיפה ברורים ומסודרים, הכוללים מפרדה קשיחה, בסיוע שילוט המודיע לנהג כמה קילומטרים נותרו עד למקטע הבא, ומונע עקיפה לא בטוחה. כמו כן, יותקנו במקטעי העקיפה מפרדה קשיחה ותאורה. 20 מצלמות מתקדמות יותקנו לאורך התוואי לאכיפה ולבקרת התנועה. בקילומטר 141 דרומה מתוכנן מפרץ מנוחה, וכן מתכננת הרחבה עתידית עד מושב חצבה, שתבטל את הצורך במקטעי עקיפה נקודתיים.
התקציב החדש מהווה בשורה של ממש עבור כל משתמשי הדרך בכביש, הן לתושבי אילת והיישובים לאורך כביש 90 והן למאות אלפי התיירים והנופשים העושים דרכם לאילת ובחזרה. כביש 90 הוא כביש ארוך וחדגוני, ברובו ללא מפרדות בין המסלולים, שבו אירעו תאונות דרכים רבות, חלקן קטלניות. הפרויקט שמוביל משרד התחבורה ואשר כולל הקמת נתיב נוסף לכל כיוון והקמת מפרדה קשיחה צפוי להפחית משמעותית את התאונות ולמנוע תאונות חזיתיות קטלניות. בנוסף, לכך, יורחבו השוליים, יוסדרו הצמתים הקיימים, ותותקן מערכת תאורה חדשנית בצמתים ובמקטעי העקיפה.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות