ט' טבת התשפ"ה
09.01.2025
מחברים את ישראל

מאות קילומטרים של מסילות רכבת יוספו בכל רחבי הארץ

משרד התחבורה מקדם מאות קילומטרים של מסילות רכבת בכל רחבי הארץ, בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים | "כבר בעשור הקרוב, תהיה ישראל מוכנה לעידן החדש שבו יסעו ברכבת ישראל מעל 300 מיליון נוסעים בשנה בשנת 2040"

מאות קילומטרים של מסילות רכבת יוספו בכל רחבי הארץ
רכבת ישראל צילום: רכבת ישראל

התוכנית לחיבור מדינת ישראל מצפון לדרום ברשת של מסילות מהירות מתקדמת בקצב מואץ, עם אישור המימון והיציאה לתכנון וביצוע של מספר רב של פרויקטים בכל רחבי הארץ. לדברי השרה רגב, "כבר בעשור הקרוב, תהיה ישראל מוכנה לעידן החדש שבו יסעו ברכבת ישראל מעל 300 מיליון נוסעים בשנה בשנת 2040".

בין הפרויקטים המקודמים: מסילת כרמיאל - קרית שמונה*: אורך התוואי 53 קילומטרים, והוא כולל 3 תחנות נוסעים חדשות בכרמיאל מזרח, צח"ר (צפת, חצור, ראש פינה) וקרית שמונה, ושדרוג תחנת כרמיאל הקיימת. במסגרת הפרויקט יוקמו ארבע מנהרות רכבת באורך כולל של 24 קילומטרים, 14 גשרי כביש, תשעה גשרי מסילה והפרדות מפלסיות. הפרויקט כולל שדרוג והקמת מחלף בכביש 85 והסטת כביש 90.

עלות הפרויקט הכוללת מסתכמת ב- 18.7 מיליארד שקלים. עד כה הועברו כ-120 מיליון שקלים לתכנון מוקדם של הפרויקט.

מסילת הגליל לטבריה: התנעת תכנון סטטוטורי בעלות של כ-30 מיליון שקלים. המסילה תשלים את הצלע החסרה של השדרה המזרחית ברשת מסילות הגליל, באמצעות הארכת מסילת מנשה עד תחנת צח"ר במסילת כרמיאל - קרית שמונה, וחיבור העיר טבריה ומוקדי הביקוש האזוריים אל רשת המסילות הארצית. כמו כן, ייבחן חיבור למסוף שייח חוסיין במסילת העמק.

הארכת הקו המהיר לירושלים: המשך הקו המהיר לירושלים כחלק מהתוכנית האסטרטגית של הרכבת. מטרת הפרויקט היא הגדלת כמות הרכבות לירושלים ושיפור הקישוריות בין המטרופולינים השונים וגם בתוך העיר ירושלים. אומדן הפרויקט הוא כ-4.7 מיליארד שקלים. עד כה הועברו 440 מיליון שקלים עבור תכנון וקידומי זמינות. בסוף שנת 2024, העביר משרד התחבורה 50 מיליון שקלים בעבור קידומי זמינות של הפרויקט .

פרויקט עוקף לוד פרבריות - הינו המשך מסילה מזרחית להסטת רכבות המטען מהעיר לוד, מקטע זה מתחילת ממסילת שוהם עד מקטע פלשת שורק.

מקטע זה מבוצע על ידי חברת רכבת ישראל אשר תוקצבה בעבור הפרויקט ב- 2.9 מיליארד שקלים. עד כה הועברו לטובת קידום הפרויקט כ-363 מיליון שקלים. בשנת 2024 הועבר לרכבת ישראל סכום נוסף של כ-65 מיליון שקלים בעבור קידומי הזמינות של הפרויקט.

מסילת עוקף פלשת שורק- המשך המסילה כאשר המסילה ממשיכה מנמל אשדוד עד לחיבורה אל מסילת הדרום המתחדשת, הפרויקט יכלול מסילה כפולה של הסעת מטענים ונוסעים במהירות עד 160 קמ״ש.

מקטע זה מבוצע על ידי חברת נתיבי ישראל אשר תוקצבה בעבור הפרויקט בסכום של 2.1 מיליארד שקלים, כאשר בשנת 2024 הועבר לנתיבי ישראל סכום של 100 מיליון שקלים בעבור התנעת הפרויקט .

מסילות עוקף לוד המהירות - הפרויקט כולל הוספת שתי מסילות מהירות מנתב״ג עד כפר מנחם, בנוסף יתווספו שתי מנהרות וחיבורים מסילתיים וכן תחנות נוסעים.

הפרויקט נמצא בתכנון של רכבת ישראל ותוקצב בשנת 2024 בסכום של כ-165 מיליון שקלים.

המסילות המהירות לבאר שבע: קידום פרויקט המסילות המהירות מכפר מנחם לבאר שבע, בהתאם לתת"ל 111. אורך התוואי כ-100 קילומטרים. הפרויקט כולל חיבור של שתי מסילות מהירות המגיעות עד 250 קמ"ש, לצד שתי המסילות הקיימות שישמשו קווים אזוריים.

הפרויקט כולל את הרחבת תחנת האוניברסיטה בבאר שבע לקליטת רכבות מהירות, והוספת כניסה צפונית לתחנה מכיוון קריית הסייבר. עם השלמת הפרויקט ינועו על המסילות המהירות 5 רכבות בשעה לכל כיוון. הפרויקט בביצוע רכבת ישראל. בשלב ראשון הועבר לפרויקט סך של 25 מיליון שקלים בעבור תכנון.

המסילה לאילת: הקמת מסילת רכבת מהירה ומחושמלת מבאר שבע ועד אילת, במסגרת תוכנית "מחברים את ישראל" של השרה מירי רגב. המסילה תחבר את מפרץ אילת למרכז הארץ ותשמש לשינוע מטענים ונוסעים כחלק מהשדרה המהירה במהירות עד 250 קמ"ש.

מסילות רכבת רכבת ישראל משרד התחבורה מירי רגב

art

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של 'בחדרי חרדים'
לחץ כאן

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}