כמו טיסה על גלגלים: הרכבת שתגיע למהירות 450 קמ"ש
מהפכה על המסילה: סין חושפת את CR450, הרכבת שתשנה את פני התחבורה המהירה בעולם עם מהירות של 450 קמ"ש וטכנולוגיה פורצת דרך. האם העולם מוכן לשיא חדש?
- ליפא גינסברגר
- א' טבת התשפ"ה
- 1 תגובות
סין חושפת אב-טיפוס לרכבת המהירה בעולם
סין ממשיכה לשבור שיאים בתחום התחבורה המהירה, והפעם עם חשיפת אב-טיפוס של רכבת ה-CR450 החדשה, אשר שואפת להפוך לרכבת המהירה בעולם. האירוע החגיגי התקיים בבייג'ינג ב-29 בדצמבר, שם הודיע משרד התחבורה הסיני כי הרכבת הגיעה למהירויות ניסוי של עד 450 קמ"ש (281 מייל לשעה) ולמהירות מבצעית של 400 קמ"ש (248.5 מייל לשעה) כך פורסם ב-CNN.
הרכבת החדשה עתידה לעקוף את קודמתה, דגם CR400, שנכנסה לשירות בשנת 2017 ונחשבת לאחת הרכבות המתקדמות בעולם, עם מהירות מבצעית של 350 קמ"ש (217 מייל לשעה). אם תעמוד בכל הדרישות ותיכנס לשירות מסחרי, ה-CR450 תהפוך למובילה הבלתי מעורערת בתחום הרכבות המהירות.
טכנולוגיה פורצת דרך
הרכבת פותחה על ידי חברות הרכבת הסיניות CRRC Changchun Railway Vehicles ו-CRRC Sifang Co., Ltd., אשר מתגאות בביצועי מהירות, יעילות אנרגטית, שליטה ברעש וביצועי בלימה יוצאי דופן. עד כה עברה הרכבת יותר מ-3,000 סימולציות ו-2,000 מבחנים במעבדות על מנת לעמוד בדרישות הגבוהות של הפעלה מסחרית, כך לפי הדיווח של העיתון הממשלתי China Daily.
למרות ההתקדמות המשמעותית, חברת הרכבות הלאומית של סין הודיעה כי דרושים מבחני מסילה נוספים והתאמות נוספות לפני שהרכבת תוכל להיכנס לפעולה מסחרית מלאה.
מהפכה תחבורתית עולמית
במהלך העשור האחרון, סין ביססה את עצמה כמובילה עולמית בתחום פיתוח מסילות ברזל. רשת הרכבות שלה משתרעת על פני למעלה מ-160,000 ק"מ, מתוכם מעל 46,000 ק"מ של מסילות מהירות במיוחד. הרכבות המהירות הפכו לאלטרנטיבה אידיאלית לטיסות קצרות, בזכות החיבור הנוח בין ערים מרכזיות לאזורים כפריים במהירות, בנוחות ובבטיחות.
תחום הרכבות המהירות אינו חדש. מאז שנות ה-80, מדינות רבות השקיעו מאות מיליארדי דולרים בפיתוח רכבות מהירות ועתירות קיבולת, עם חלוצות כמו שינקנסן היפנית ורכבות ה-TGV בצרפת.
ה-CR450 מסמנת את העתיד של התחבורה העולמית – שילוב בין טכנולוגיה פורצת דרך לנגישות תחבורתית שמחברת בין אנשים ותרבויות ברחבי המדינה והעולם.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות