כ"ה כסלו התשפ"ה
26.12.2024
המסע לצמרת

כך הפכו פחית סודה ושקית ניילון - לאימפריה ששווה מיליארדים

האחים מובראי הפכו הלוואה צנועה להצלחה עולמית עם חברת Zuru, המתמחה בייצור צעצועים זולים וחדשניים. כעת, הם שואפים לכבוש את תחום הבתים האוטומטיים

כך הפכו פחית סודה ושקית ניילון - לאימפריה ששווה מיליארדים
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

האחים שהפכו הלוואה של 12,000 דולר לאימפריית צעצועים זולים: בשנת 2003, עם הלוואה של 20,000 דולר ניו זילנדי (כ-11,553 דולר אמריקאי) מהוריהם, ניק ומאט מובראי הפכו רעיון פשוט למיזם ענק והחלו להגשים חלום - מפעל צעצועים קטן בעיר גואנגג'ואו שבסין צמח לחברת Zuru המובילה בייצור צעצועים במחירים נגישים.

מה שהחל עם הלוואה צנועה מהוריהם הפך את האחים למיליארדרים, בזכות אסטרטגיה ייחודית ונחישות בלתי מתפשרת, כך ע"פ ידיעה שפורסמה בבלומברג.

מהרפתקאה ביתית לעסק עולמי

בסוף שנות ה-90, מאט מובראי יצר צעצוע בלון אוויר חם מפחית סודה ושקית פלסטיק, פרויקט שזיכה אותו בפרס בתחרות מדעית בניו זילנד. בעזרת אביהם, האחים הפכו את היצירה לעסק קטן והחלו למכור את הצעצועים מדלת לדלת. כשהוריהם אפשרו להם להקים מפעל בסיסי באסם של חוות החלב המשפחתית, הם החליפו עבודה חקלאית שבועית בהזדמנות לבנות מותג צעצועים ייחודי.

מאט היה הראשון שעזב את האוניברסיטה כדי להתמקד בעסק, וניק הלך בעקבותיו. הם עבדו ללא הפסקה, ישנו במפעלים ובאולמות תצוגה, ובנו לאט לאט בסיס איתן של לקוחות.

החברה התפתחה במהירות וביססה את עצמה ככוח עולמי בתחום הצעצועים. סדרת מוצרי Zuru, כמו בלוני מים, רובי פלסטיק ומשחקי הפתעה בקופסה, כבשה את המדפים ב-Walmart וב-Target. ב-2024, הכנסות החברה צפויות להגיע ל-1.72 מיליארד דולר, עם גידול שנתי של 30%.

"חיינו על דולר ליום," מספר ניק מובראי, מייסד שותף של קבוצת Zuru. "אכלנו רק אורז וירקות." אבל העבודה הקשה השתלמה. כאמור, תוך שני עשורים הפכה החברה לשחקן משמעותי בתחום הצעצועים, עם מוצרים שמתחרים בענקיות כמו Hasbro ו-Mattel.

הצלחתם נובעת מאסטרטגיה פשוטה אך חכמה: זיהוי קטגוריות מוצר רדומות הנשלטות על ידי ענקים כמו Mattel ו-Hasbro, ושיווק מוצרים זולים יותר בזכות שרשרת אספקה יעילה המבוססת על ייצור עצמי בסין.

הגישה האגרסיבית של Zuru זוכה לשבחים, אך גם לביקורת. לדוגמה, ענקית הצעצועים Lego תבעה את החברה בטענה להפרת סימן מסחרי, כיוון ש-Zuru שיווקה קוביות בנייה תואמות למוצריה. למרות שלגו ניצחה בדיון הראשוני, Zuru ערערה, והתיק עדיין מתנהל בבתי המשפט בניו זילנד.

מעבר לתחומים חדשים

בשנים האחרונות הרחיבה Zuru את תחומי פעילותה למוצרים נוספים, כמו מזון לחיות מחמד, חיתולים, ושמפו. עם למעלה מ-5,000 עובדים ב-30 מדינות, החברה אינה עוצרת. פרויקט השאפתני הבא? ייצור בתים זולים ואוטומטיים באמצעות תוכנה בשם DreamCatcher. המערכת מאפשרת ללקוחות לעצב בתים שייוצרו במפעלים אוטומטיים.

ניק מובראי מאמין שהפרויקט יגדיר מחדש את הישגי החברה: "מה שאנחנו עושים בפרויקט הזה יאפיל על כל מה שעשינו בעבר".

למרות הצלחתם, החברה ניצבת בפני אתגרים כמו מלחמות הסחר בין סין לארה"ב. אך מובראי בטוח שהמיקוד בשרשרת אספקה יעילה ואוטומציה יסייעו להתגבר על המכשולים. עם שאיפות להנפקה עתידית ופיתוח פתרונות מגורים חדשניים, Zuru ממשיכה להפתיע את העולם ביצירתיות ובחזון שלה.

במהלך מגפת הקורונה, בעוד חברות רבות צמצמו פעילותן, Zuru ניצלה את המשבר לרכישת מפעלים בהנחות משמעותיות, מהלך שחיזק את מעמדה.

כך, מהשקעה של 12,000 דולר, שני אחים ושאיפה בלתי נגמרת, נולדה אימפריה עולמית שמשנה את הדרך בה אנחנו חושבים על צעצועים, ובקרוב – גם על בתים.

 

 

 

 

Zuru

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}