כ"ד כסלו התשפ"ה
25.12.2024
זו הסיבה

שופרסל מסתבכת: קנס חסר תקדים של הרשות להגנת הצרכן

כוונת הרשות להגנת הצרכן להטיל על שופרסל קנס כבד בגין הפרות חמורות בסניפי "המפיץ" של הרשת | תגובת חברת שופרסל: החברה פועלת על פי דין, ולכן סבורה שאין בסיס לכוונת החיוב

שופרסל מסתבכת: קנס חסר תקדים של הרשות להגנת הצרכן
סניף של שופרסל דיל צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (שלישי) על כוונתה להטיל קנס בגובה 2,125,167 שקל על רשת שופרסל, בשל שורה של הפרות שנמצאו בסניפי "המפיץ" של הרשת. מדובר בקנס גבוה פי 2.5 מהקנס שהוטל לאחרונה על רשת רמי לוי, שמצביע על החמרה במדיניות האכיפה של הרשות.

לפי הודעת הרשות, שורת ההפרות כוללת אי הצגת מחירים על מוצרים, הצגת מחירים שאינם כוללים מע"מ, אי סימון מחירים לפי יחידת מידה, הפרות של חובת הגילוי לגבי מוצרים בפיקוח, וכן אי סימון ארץ ייצור בתוצרת חקלאית. ההפרות המדוברות התגלו ברשת "המפיץ סיטונאות מזון - cash & carry", שמפעילה סניפים הפתוחים לציבור הרחב למרות ייעודם הסיטונאי.

קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הדגיש כי מדובר בהפרות חמורות שפוגעות בזכות הצרכנים לקבל מידע ברור ושקוף על המוצרים שהם רוכשים. "הרשות לא תתפשר על זכויות הצרכן ותפעל בנחישות נגד כל גורם המפר את הוראות החוק ופוגע בצרכנים. הצגת מחירים מדויקים ושקופים היא זכות בסיסית, ולא נהסס להטיל סנקציות על מי שלא עומד בדרישות החוק".

על פי החוק, שופרסל זכאית להגיש את טיעוניה כנגד הכוונה להטיל את הקנס, תוך 45 ימים ממועד קבלת ההודעה. במסגרת זו תידרש החברה להסביר את הפערים בין המחירים המוצגים לבין דרישות החוק להצגת מחירים הכוללים מע"מ, גם בסניפים הסיטונאיים הפתוחים לציבור הרחב.

תגובת חברת שופרסל: החברה פועלת על פי דין, ולכן סבורה שאין בסיס לכוונת החיוב. הודעת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן טרם התקבלה על ידי החברה, ולכשתתקבל החברה תתייחס אליה בהליכים המתאימים.

שופרסל הרשות להגנת הצרכן קנס כספי הטעיות צרכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}