סוף לכותרות הקליקבייט המעצבנות: גוגל מתחילה למחוק תכנים
ענקית הטכנולוגיה גוגל מציבה גבולות חדשים ליוצרי תוכן ביוטיוב, במטרה למנוע הפצת סרטונים מטעים שמטרתם למשוך צפיות בצורה לא הוגנת
גוגל הכריזה על יוזמה חדשה שנועדה להילחם בתופעת הקליקבייט ביוטיוב, תופעה בה סרטונים משתמשים בכותרות, תמונות ראשיות ומידע מטעה כדי למשוך צופים.
ע"פ הפרסום במגזין הטכנולוגיה tgspot, החברה מגדירה סרטונים אלה כ"קליקבייט מופרך" – מקרים בהם ההבטחות בכותרת או בתמונה הממוזערת אינן תואמות לתוכן בפועל, במיוחד בנושאים הקשורים לחדשות או אירועים אקטואליים.
לדברי גוגל, סרטונים מסוג זה לא רק מאכזבים את הצופים, אלא גם מערערים את האמון בפלטפורמה, במיוחד כשמדובר במידע חשוב בזמנים קריטיים. דוגמה שהוזכרה בהודעה כללה כותרת שמכריזה "הנשיא התפטר!" בעוד התוכן עצמו כלל אינו עוסק בהתפטרות נשיא כלשהו.
התקנות החדשות ייכנסו לתוקף תחילה בהודו, כאזור פיילוט לבחינת המנגנון, ולאחר מכן יורחבו לשאר העולם. בשלב הראשון גוגל תסתפק במחיקת התכנים המטעים, אך החברה מתכננת להחמיר בהמשך ולהטיל עונשים משמעותיים על מפרי הכללים.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות