"מעודדת אנטישמיות": חברות הענק יפסיקו לפרסם בפלטפורמת הסטרימינג של אמזון
כמה חברות ענק אמריקניות, ובהן ג׳יי. פי. מורגן, AT&T ודאנקן דונאטס, הודיעו על הפסקת פרסום בפלטפורמת הסטרימינג טוויץ' (Twitch) שבבעלות אמזון, בעקבות טענות לקידום תוכן אנטישמי
- קובי ברקת
- ה' כסלו התשפ"ה
חברות אמריקניות מובילות, בהן ג׳יי. פי. מורגן, AT&T ודאנקן דונאטס, הודיעו על הפסקת פרסום בפלטפורמת הסטרימינג טוויץ' שבבעלות אמזון. ההחלטה התקבלה בעקבות טענות לקידום תוכן אנטישמי ודיווחים על הפצת דברי שנאה בפלטפורמה. מדובר במהלך שמצטרף לביקורת גוברת על התנהלות החברה במאבק נגד תוכן בעייתי.
ע"פ הדיווח בyner, במרכז המחלוקת ניצב חסן פיקר, סטרימר טורקי-אמריקני עם קרוב ל-3 מיליון עוקבים, שמציג עצמו כפרשן אקטואליה. פיקר טוען כי הוא מתנגד לאנטישמיות ותומך ב״אמנציפציה פלסטינית״, אך מבקריו טוענים כי הוא מפיץ מסרים בעייתיים, בהם קישור בין ציונות לפשיזם ושיתוף תוכן המזוהה עם ארגוני טרור. אף שהפר תוכניות קהילתיות של טוויץ', הוא ממשיך להרוויח מפרסום תכניו ומקבל גיבוי ממנכ"ל החברה, דן קלנסי, שהעריך את "האותנטיות" של דבריו.
טוויץ', שמונה למעלה מ-240 מיליון משתמשים, נקטה בשנים האחרונות בצעדים להגבלת תוכן פוגעני. בין היתר, היא אסרה על שימוש במילה "ציוני" להקשר מעליב והנהיגה מדיניות שמטרתה לשפר את שליטת המפרסמים על תכני הפרסום. עם זאת, הצעדים לא מנעו ביקורת רחבה, וקמפיינים שהובלו נגד הפלטפורמה האשימו אותה בקידום תוכן אנטישמי.
הסערה הגיעה לשיאה כאשר סטרימרים לשעבר הפיצו סרטונים ויראליים ותיעדו את טוויץ' כ"מרחב עוין". כמו כן, נשלחו תלונות למפרסמים הגדולים, וחברות כמו AT&T ודאנקן דונאטס הסירו את פרסומיהן לחלוטין. גם שברון הודיעה כי היא שוקלת את המשך תמיכתה, במיוחד לאחר אירוע מעורר מחלוקת בכנס TwitchCon.
על אף הביקורת, טוויץ' זכתה לציון B על מאמציה להיאבק בשנאה מארגון הליגה נגד השמצה, אך תלונות נגד חסן פיקר נותרו ללא מענה משמעותי. גם במצב הנוכחי, הוא ממשיך להיות מהמשפיעים הגדולים בפלטפורמה, עם מאות אלפי צופים בשידוריו החיים.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות