רפורמת החשמל: כמה לקוחות הצטרפו עד כה?
מעל חצי מיליון אזרחים נהנים מחשמל במחיר מוזל. בחודש נובמבר הצטרפו לרפורמה עוד 34,293 בתי אב ועסקים, ובכך מגיע המספר הכולל של הלקוחות שעברו מחברת החשמל למספקים פרטיים ל-178,910
- קובי ברקת
- ב' כסלו התשפ"ה
בדרך למיליון לקוחות: חמישה חודשים לאחר שיצאה לדרך רפורמת החשמל, חברת נגה וחברת החשמל, מעדכנות על מעל חצי מיליון אזרחים אשר נהנים מחשמל במחיר מוזל. בחודש נובמבר הצטרפו לרפורמה עוד 34,293 בתי אב ועסקים, ובכך מגיע המספר הכולל של הלקוחות שעברו מחברת החשמל למספקים פרטיים ל-178,910. זהו מספר כמעט כפול מהיעד הראשוני, שעמד על 100,000 לקוחות עד סוף השנה.
כזכור, לפני כחמישה חודשים, יצאה לדרך רפורמת החשמל, הרפורמה הגדולה ביותר במשק הישראלי מאז רפורמת הסלולר. על פי הרפורמה, כל צרכן בישראל יכול לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל וליהנות מהנחה של 5%-20% מתעריף החשמל. המהלך חוסך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל. חברת נגה, שהובילה את הרפורמה יחד עם משרד האנרגיה וחברת החשמל, ואחראית על ניהול משק החשמל בישראל, חושפת היום את נתוני המעברים בין החברות בחודש נובמבר.
על פי הנתונים, החודש הגישו בקשות ניוד 34,293 בתי אב ועסקים, שהצטרפו לכ-150,000 הלקוחות שעברו בארבעת החודשים הראשונים. מתוך המצטרפים החדשים 23,121 הינם בעלי מונה ביתי בסיסי, 9,715 בעלי מונה ביתי חכם, ו-1,457 בעלי מונה עסקי חכם. זוהי עלייה של כ-360% במספר הלקוחות שעברו למספק פרטי ביחס למספר הלקוחות שעברו במהלך 3 השנים האחרונות (מספטמבר 21 עד סוף יוני 24) שעמד על כ-50,000 בעלי מונה חכם.
באמצע חודש נובמבר עלה קמפיין נוסף של חברת נגה ומשרד האנרגיה והתשתיות, שמטרתו להעלות את המודעות לרפורמה בקרב הציבור, ולכן ההערכה היא שבחודשים הבאים המספרים יהיו גבוהים אף יותר.
משרד האנרגיה וחברת נגה מציינים, שהחודש נרשם גם ניוד משמעותי של לקוחות בין מספקים פרטיים, מה שמוכיח שהרפורמה מייצרת תחרות אמיתית בתחום החשמל. לקוחות הרשומים אצל מספק מסוים, יכולים לעבור בקלות למספק אחר שיעניק להם הנחה משתלמת יותר. על פי הנתונים, 5,174 לקוחות ביתיים ועסקיים נמצאים בהליכים למעבר בין מספקים פרטיים.
רף ה-100,000 מצטרפים נחצה מוקדם משמעותית מהציפיות של משרד האנרגיה והתשתיות וחברת נגה, שכן היעד שהציבו היה להגיע למספר זה עד סוף השנה. לאחר ההצלחה הגדולה, נראה כי המספר יהיה כפול מהיעד המקורי, וכי עד סוף השנה יעברו יותר מ-200,000 לקוחות. היעד אותו מציבים כעת במשרד האנרגיה ובחברת נגה, הוא מיליון אזרחים שייהנו מחשמל במחיר מוזל עד סוף הרבעון הראשון של 2025.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות