ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ממשל אובמה: נאום נתניהו הרסני ליחסינו עם ישראל

שר הבטחון בוגי יעלון: "אם ההסכם יהיה רע, אין לשלול תקיפה" • בנט יצטרף לנתניהו ושר החוץ זועם: "שידאג לתעסוקה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

היועצת לביטחון לאומי של ממשל אובמה, סוזן רייס, תקפה הלילה (ד'), את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי נאומו בקונגרס הוא מהלך הרסני ליחסי ישראל-ארה"ב.

בראיון לעיתונאי צ'רלי רוז אמרה רייס כי "מה שקרה בשבועות האחרונים ביחסי המדינות, בשל ההזמנה של יו"ר בית הנבחרים וההסכמה של ראש הממשלה נתניהו, לא היה רק מצער, אלא גם הרסני".

רייס הוסיפה כי, "היחסים בין המדינות היו תמיד מעל הפוליטיקה. יש לשמור על זה כך. אנחנו רוצים זאת. אני חושבת שגם ישראל רוצה זאת".

קודם לכן אמר מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, כי מבקרי ההסכם ההולך ומתגבש עם איראן אינם מכירים את פרטיו. "המדיניות של וושינגטון ברורה - לאיראן לא יהיה נשק גרעיני", הטעים.

תוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה בקשה של סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית להיפגש עמו בעת ביקורו בוושינגטון, לקראת נאומו בפני הקונגרס ביום שלישי הבא.

הסנאטורים דיאן פיינסטיין וריצ'ארד דורבין ביקשו להיפגש עמו וכתב: "על אף שאני מעריך את הזמנתכם הנדיבה להיפגש עם סנאטורים דמוקרטים, אני מאמין שאם אעשה זאת בשלב זה, הדבר עלול לגרום לפירוש לא נכון של התמיכה הדו-מפלגתית ביחס לביקורי הקרוב".

"אני גם לחלוטין מבין את החשיבות בתמיכה הדו-מפלגתית כדי להבטיח שהברית בינינו תישאר חזקה גם בעתיד, ואני מצטער שההזמנה לנאום בפני הקונגרס נתפסה בעיני חברים במפלגה הדמוקרטית כ"רפובליקנית"".

"אני יכול להבטיח לכם בכל הכנות כי הסכמתי להזמנה הייתה כדי להשמיע את החשש הגדול בישראל לגבי הסכם אפשרי עם אירן, שעלול להוות איום קיומי על ארצי".

מאבק מבית
תוך כך, שר הכלכלה נפתלי בנט הודיע כי יצא עם נתניהו לוושינגטון כדי לעמוד לימינו.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, תקף את ההחלטה בראיון לגל"צ ואמר: "אני לא יודע למה שר הכלכלה הוא זה שיוצא ולא שר החוץ. אני חושב שלשר הכלכלה יש כרגע בעיות גם בתחום התעסוקה וגם בתחום השיכון, שחברו למפלגה הוא האחראי. הייתי מצפה שיתעסק קודם כל בתחומים אלו".

שר הביטחון בוגי יעלון אמר ל"קול ישראל" כי: "אם המשא ומתן עם איראן יניב הסכם רע, אין לשלול שום אפשרות פעולה למנוע ממנה נשק גרעיני". ורמז על אפשרות של פעילות צבאית.
נתניהו ישראל ארהב קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד