כ"ח תשרי התשפ"ה
30.10.2024
"בסמוך לתחילת השיחה"

הטריק שהקשה עליכם לסיים את ההתקשרות עם החברה: ישראכרט נתפסה ותשלם קנס

במסגרת הגברת האכיפה הצרכנית וביצוע בקרות, הטיל הפיקוח על הבנקים עיצומים כספיים בשל הפרת הוראות הפיקוח בנושאי גביית חובות ושירות במוקד הטלפוני

הטריק שהקשה עליכם לסיים את ההתקשרות עם החברה: ישראכרט נתפסה ותשלם קנס
ישראכרט צילום: יח"צ

במסגרת בקרות שוטפות שביצע הפיקוח במערכת הבנקאית/בחברות כרטיסי האשראי נמצא שחברת ישראכרט לא פעלה בהתאם לחובותיה ולפיכך הוטל עיצום כספי בסך של 900,000 ש"ח בגין אי-עמידה בהוראות הפיקוח בנושא גביית חובות ועיצום כספי נוסף בסך של 50,000 ש"ח בשל קשיים בקבלת מענה אנושי במוקד הטלפוני בעת בקשה לסיום התקשרות.

להלן פירוט הליקויים בגינם הוטלו העיצומים הכספיים: 

•גביית חובות – במסגרת בקרה בנושא זה עלו ליקויים בדיווח באי כוח החברה להוצאה לפועל על תקבולים ששולמו על חשבון החוב, וכן עלו מקרים בהם הסדרי חוב עם לקוחות דווחו להוצאה לפועל בזמן שאינו סביר על יד באי כוח החברה.

בהתאם לחוק, סכום העיצום הכספי המקסימלי שניתן להטיל בגין הפרות מסוג זה הינו 2,000,000 ש"ח. לאור פעולות שביצעה החברה לשיפור הליכי הגבייה בטרם מועד התערבות הפיקוח וכן לאחריה, החליט הפיקוח על הבנקים להטיל על חברת 'ישראכרט' עיצום כספי מופחת בסך 900,000 ש"ח.

•מענה אנושי במוקד הטלפוני – כחלק ממהלכי בקרה שוטפים, ביצע הפיקוח בדיקה בכלל המוקדים של הבנקים וחברות כרטיסי האשראי, במטרה לוודא את פשטות ההגעה למענה אנושי במוקד הטלפוני, ואת העמידה בהוראות החוק המסדירות נושא זה.

ממצאי הבדיקה העלו שהחברה לא עמדה בהוראת חוק הבנקאות, שכן היא לא העמידה ללקוחותיה אפשרות לקבלת מענה אנושי במוקד הטלפוני בכל הנוגע לסיום התקשרות, בסמוך לתחילת השיחה. 

הפיקוח על הבנקים החליט להטיל על חברת 'ישראכרט' עיצום כספי בסך 50,000 שקלים, - סכום העיצום הכספי המקסימאלי שניתן להטיל בגין הפרה מסוג זה בהתאם לחוק.

ישראכרט שירות לקוחות קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}