כ"ג תשרי התשפ"ה
25.10.2024
מבצע חיצי הצפון

הותר לפרסום: חמישה לוחמים הי"ד נפלו בלבנון במהלך שמחת תורה

לוחמי המילואים מרדכי חיים אמויאל מלוד, שמואל הררי מצפת, שלמה אביעד ניימן ממצפה יריחו, שובאל בן-נתן מרחלים ורס"ל גיא בן ארוש הי"ד נפלו בהיתקלות עם מחבלים בדרום לבנון במהלך החג

הותר לפרסום: חמישה לוחמים הי"ד נפלו בלבנון במהלך שמחת תורה
לוחמי המילואים שנפלו הי"ד צילום: דו"צ

הותר לפרסום כי לוחמי המילואים מרדכי חיים אמויאל מלוד (42), שמואל הררי מצפת (35), שלמה אביעד ניימן ממצפה יריחו (31) ושובאל בן-נתן מרחלים (22) נהרגו אתמול בהיתקלות עם מחבלים בדרום לבנון. הארבעה הם לוחמי גדוד 222 של חטיבת כרמלי (2). הם פונו באופן מוסק ורכוב לשטח ישראל, ומשפחותיהם עודכנו.

באירוע בו נפלו רס״ב (מיל׳) מרדכי חיים אמויאל, רס״ם (מיל׳) שמואל הררי, רס״ר (מיל׳) שלמה אביעד ניימן, רס״ל (מיל׳) שובאל בן-נתן הי"ד, נפצעו באורח קשה קצין לוחם במילואים ושני לוחמים במילואים מגדוד 222, חטיבת כרמלי (2).

קצין לוחם בגדוד 75, עוצבת סהר מגולן (7), נפצע היום (ה׳) באורח קשה, בקרב בדרום לבנון. 

באירוע נוסף, לוחם במילואים בגדוד 7155, עוצבת חוד החנית (55), נפצע היום (ה׳) באורח קשה, בקרב בדרום לבנון. 

בנוסף, קצין לוחם במילואים בגדס״ר 6226, עוצבת ׳נשר׳ (226), נפצע היום (ה’) באורח קשה, בלחימה בצפון. כלל הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, משפחותיהם עודכנו.

אביעד ניימן, תושב היישוב מצפה יריחו בבנימין, הותיר אחריו את אשתו שיר, ו-4 ילדים: חגי (12), צוריה (9), כרמי (8), רפאל (4), וכן הורים ו-12 אחים.

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ: "הכרתי את אביעד באופן אישי וקרוב. חבר הנהגת היישוב, איש חסד גדול שכל מעשיו היו להיטיב בשקט ובצנעה. הוא נפל בגבורה במלחמה להצלת עם ישראל בדרך לניצחון על כוחות הרשע. אנחנו מחזקים את אשתו שיר וארבעת הילדים וכן את ההורים היקרים והאחים ואת כל קהילת מצפה יריחו שזהו החלל השני שהיא איבדה השבוע".

באדיבות המצלםסטטוס שהעלתה האלמנה שיר ניימןצילום: באדיבות המצלם

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ספד: "סיעת עוצמה יהודית מרכינה ראש עם היוודע הבשורה הקשה על נפילתו של רכז ופעיל המפלגה אביעד ניימן הי"ד, בנם של שותפיי לדרך אלי ונעמה ניימן, אחיו של מנכ"ל עוצמה יהודית איתיאל ניימן ואחיה של שיראל מהמשרד לביטחון לאומי". 

עוד מסר: "אביעד היה מסור בכל ליבו לעם ישראל, ניהל לנו ביד רמה את מערכת הבחירות ונפילתו היא אבידה קשה לנו ולכל עם ישראל. משפחת עוצמה יהודית משתתפת בצערה הכבד של משפחת ניימן וצער שאר משפחות הנופלים הגיבורים. הי"ד".

מועצה אזורית שומרון פרסמה על נפילתו בקרב גבורה של לוחם המילואים שובאל בן נתן הי"ד, תושב היישוב רחלים שבשומרון. ההרוג הרביעי במועצה האזורית שומרון תוך פחות משבועיים.

שובאל בן 22 במותו, הותיר אחריו הורים ו-6 אחים ואחיות. אביו הרב דודו בן נתן הוא ראש ישיבת פרי הארץ ברחלים שבשומרון ואמו שלומית היא מלוות ישובים באגף ישובים ומתנ"ס במועצה האזורית שומרון. במהלך החג ליוו את המשפחה צוותים מקצועיים של המועצה והיישוב יחד עם ראש המועצה. 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "שובאל נלחם כדי להתגייס ולהגן על המדינה במלחמה הקשה הזו, בן למשפחה שורשית בשומרון, מלח הארץ שאבד לנו. זכיתי להכיר את שובאל והייתי גאה בו, במסירות שלו למען ארץ ישראל, בשקט ובאמת שלו, נופל רביעי תוך פחות משבועיים בשומרון, הלב נקרע על האבידה הקשה הזו למשפחת השומרון כולה; אולם אנחנו לא נשבר, כולנו המועצה והישוב נלווה את המשפחה בכל מה שניתן כדי לעטוף את המשפחה והישוב בשעה הקשה הזו. לעולם לא נשבר, אנחנו כאן כדי לבנות את הארץ ולנצח".

בנוסף לוחם המילואים מרדכי אמויאל נפל בקרב בלבנון. חבריו פרסמו הודעת אבל: "אנו מחבקים את הרעיה רינה ואת 6 היתומים הקטנים, ואת חברי קהילת "אוהל משה" בנווה זית שקיבלו את הבשורה בבוקר החג, ומבטיחים להמשיך ולהילחם על הארץ הזו. נודיע על מועד הלוויה.

הערב, נצא בלב שבור אך עם גאווה יהודית להקפות השניות, יהיה מאופק אך חובתנו לשמוח לכבודה של תורה שקבעה "כִּי אֶת כָּל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתָּה רֹאֶה לְךָ אֶתְּנֶנָּה וּלְזַרְעֲךָ עַד עוֹלָם". מבקשים מכל מארגני ההקפות להקדיש הקפה אחת מתוך ה-7 שתהיה הקפה שקטה ללא שירים וריקודים, ובה נזכור את מרדכי וחבריו הנופלים, שמאפשרים לנו ב"ה לחיות פה את חיינו".

בתוך כך, בשעה האחרונה הודיע דו"צ על נפילתו של לוחם נוסף, רס״ל גיא בן-הרוש, בן 23, מפרדס חנה-כרכור, מפקד בפלגת תקיפה ביחידת עוקץ, חטיבת המרום, אשר נפל בקרב בדרום לבנון.

דו"צרס"ל גיא בן הרושצילום: דו"צ

אביעד ניימן מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}