כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024
שנה לסוכה בחווארה

ח״כ סוכות: ״לא אסלח לעצמי שלא צעקתי יותר״

שנה לאחר שח״כ צבי סוכות הקים סוכה בחווארה, הוא משחזר את הסיבה שהובילה להקמת הסוכה, מתייחס לתפיסת הביטחון באותה תקופה, ומשיב לטענה שהוסטו כוחות מהעוטף לצורך אבטחת הסוכה

ח״כ סוכות: ״לא אסלח לעצמי שלא צעקתי יותר״
ח״כ צבי סוכות עם הסוכה בחווארה צילום: באדיבות המצלם

סערת הסוכה בחווארה: שנה לאחר שהקים את הסוכה שעוררה סערה, ח״כ צבי סוכות (הציונות הדתית) שיתף פוסט בו הוא מתייחס לסיבה שהובילה להקמת הסוכה בעקבות גל הפיגועים, והודף את הטענות על כך שהוסטו כוחות לצורך אבטחת הסוכה.

״שנה לסוכה בחווארה״, פתח סוכות. ״אני אז ח"כ יחסית חדש שמשוכנע בכל ליבו כי תפיסת הביטחון של מדינת ישראל איומה ותוביל אותנו לאסון. בזמן בו העניין הציבורי היה סביב מחיצות ברחובות מחובתי היה למשוך בכל פעמון אפשרי ולהתריע על תפיסת ביטחון איומה״.

‏סוכות הוסיף וציין שהוא היה אז הח"כ היחיד בקואליציה שאיים לעזוב אם תפיסת הביטחון לא תשתנה, והוסיף: ״למרבה הבושה כבר ביום הטבח גורמים שהטיפו במשך שנים לכניעה ותחזקו את תפיסת הביטחון האיומה שהייתה פה המציאו שקר לפיו כוחות שהיו אמורים לשמור על תושבי העוטף הוסטו משם לחווארה בעקבות הסוכה שלי״.

‏לדבריו, זהו ״שקר שנופץ כבר בתקשורת ע"י ראש אכ"א, מח"ט שומרון, ומסמכים מפורשים של אגף המבצעים. ‏ביום בו תפיסת עולמם התנפצה וכולנו בכינו בהלם, הם חשבו רק על דבר אחד - איך להאשים באמצעות שקרים בטבח הנורא את המתנחלים שהם תמיד שונאים״.

‏הוא המשיך וכתב: ״למרבה הצער עד היום יש רבים שמאמינים בשקר המתועב הזה. מצטער על כל דקה נוספת שלא השקעתי יותר בניסיונות למשוך את תשומת הלב הציבורית לקטסטרופה הביטחונית שהייתה פה ערב הטבח. לעצימת העיניים ותקוות השווא, למשכון הטווח הרחוק עבור שקט רגעי״.

לסיום ציין: ״‏ידענו את כל זה, באופן אישי השקעתי אין סוף מאמצים בניסיון להבהיר את זה בציבור, בצה"ל ובדרג המדיני. לא אסלח לעצמי שלא צעקתי יותר״.

צבי סוכות חווארה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}