כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024
השמות נחשפים

תכננו לרצוח מדען גרעין: כתב אישום נגד חוליית הריגול ממזרח ירושלים

הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור נגד 7 נאשמים כבני 19-23, תושבי בית צפאפא בירושלים, בגין סיוע לאויב במלחמה ומסירת ידיעות לאויב, לאחר שבהכוונה איראנית ניסו לחסל מדען גרעין ישראלי

תכננו לרצוח מדען גרעין: כתב אישום נגד חוליית הריגול ממזרח ירושלים
עצור. תמונת ארכיון צילום: Chaim Goldberg/Flash90

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום חמור נגד 7 נאשמים כבני 19-23, תושבי בית צפאפא בירושלים, בגין עבירות ביטחוניות חמורות, ובהן סיוע לאויב במלחמה ומסירת ידיעות לאויב, לאחר שבהכוונה איראנית ניסו לחסל מדען ישראלי. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בני ליבסקינד מפרקליטות מחוז ירושלים, במהלך חודש ספטמבר האחרון הופעל הנאשם המרכזי, ראמי עליאן, על ידי סוכן איראני באמצעות הטלגרם וביצע עבורו משימות שונות, בעצמו ובשיתוף אחרים. 

במסגרת הקשר ביניהם, הורה הסוכן האיראני לנאשם עליאן לאסוף מידע על מדען גרעין ישראלי לצורך חיסולו שלו ושל בני משפחתו. כמו כן, הורה הסוכן האיראני לעליאן לצלם את מכון ויצמן למדע ברחובות, והנאשם נעזר בחלק מהנאשמים לביצוע המשימה, אך משנתקלו בעמדת הביטחון במכון ויצמן צילמו רק את הכניסה. לטובת קידום משימת החיסול רכש עליאן נשק לביצוע החיסול, אך טרם השלמת תכניתו הוא נעצר. 

כתב האישום מפרט שורה של פעולות נוספות שביצעו הנאשמים, ובין היתר הצתת כלי רכב בשכונת עין כרם בירושלים, ניסיונות להשגת אמצעי לחימה, כולל נשק חם ורימונים, תכנון לפגוע בכוחות הביטחון ותליית שלטים להחזרת החטופים. זאת, בתמורה לתשלום באמצעות מטבעות דיגיטליים שאותם המיר עליאן לכסף מזומן בסך של כ-26 אלף שקל.

לאחר שחלק מהנאשמים נעצרו ונודע לעליאן על מעצרם, הוא נמלט מביתו, שבר את המכשיר המבצעי והשליך את שבריו בשטח פתוח על מנת שלא יאותרו. 

הנאשמים ראמי עליאן, עבד אל רחמאן עליאן, מוחמד חטיב, ממדוח חדר, עומרי אבו חמידה, מחמוד חדר ומוחמד טהה מואשמים בביצוע עבירות, כל אחד על פי חלקו, סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב, קשר למעשה טרור של רצח, פעולה בנשק למטרות טרור, הצתה, סיוע למסירת ידיעה לאויב ושיבוש מהלכי משפט.

בפרקליטות מדגישים את חומרת המעשים והסכנה הממשית לביטחון המדינה שנבעה מפעילות הנאשמים.

אתמול פורסם בכאן חדשות כי שבעת החשודים הודו בחקירתם כי המניע למעשיהם היה לאומני.

אחד החשודים אמר בחקירתו: "רציתי לרכוש את אמונם ושימשיכו להטיל עליי משימות, לא עשיתי את זה בשביל כסף. כסף לא חסר לי. רציתי לעשות את זה בשביל איראן. איראן היא האויב של ישראל".

עוד אמר: "ידעתי שכל מה שאנחנו עושים זה לטובת פגיעה בישראל, הסוכן אמר לי מפורשות שלא ישמעו על חלק מהמשימות, אבל לחלקן יהיה הד תקשורתי".

איראן ריגול מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}