כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024
דרמה

היועמ"שית למפכ"ל: הדחת היועץ המשפטי למשטרה - מוקפאת

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה למפכ"ל המשטרה על הקפאת הדחתו של היועץ המשפטי למשטרה, תנ"צ אלעזר כהנא, שכתב חוות דעת נגד קידום רפ"ק סוויסה וחתם על תצהיר שתמך בעמדת הפרקליטות

היועמ"שית למפכ"ל: הדחת היועץ המשפטי למשטרה - מוקפאת
המפכ"ל דני לוי והשר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה הודיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) למפכ"ל המשטרה דני לוי, כי היא מקפיאה את הדחתו של היועץ המשפטי של משטרת ישראל "עד לבירור חוקיות המהלך החריג שמוטלת בספק".

"החלטתך אשר התקבלה בהליך בזק להדיח את היועץ המשפטי של משטרת ישראל, תנ״צ אלעזר כהנא, האמון על הטיפול בהיבטים כמו המחאות המתקיימות ברחבי הארץ ונושא טוהר המידות והמינויים במשטרה - מוקפאת", כתבה מיארה למפכ"ל.

ללאמכתב היועמ"שיתצילום: ללא

לפי דיווח של העיתונאי ג'וש בריינר בעיתון הארץ, מפכ"ל המשטרה דני לוי הודיע ליועמ"ש הארגון על סיום תפקידו, והעברתו לתפקיד ראש חטיבת התביעות, למרות שלא היה מועמד לתפקיד. קודם לניסיון ההדחה, תנ"צ כהנא טען שהחלטת השר לביטחון לאומי לקדם לדרגת סגן ניצב את רפ"ק מאיר סוויסה, שהועמד לדין על זריקת רימון הלם לעבר מפגינים מנוגדת לדין. כמו כן, נטען בדיווח כי כהנא חתם על תצהיר שתמך בעמדת הפרקליטות המתנגדת לקידומו של סוויסה, בעוד בכירים אחרים במשטרה, סירבו לחתום עליו.

Chaim Goldberg/Flash90תת ניצב אלעזר כהנאצילום: Chaim Goldberg/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה דני לוי גלי בהרב מיארה אלעזר כהנא משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}