כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024
דנו בהתקדמות בלבנון

ברקע ההערכות לתגובה נגד איראן: ראש הממשלה נתניהו נפגש עם בלינקן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. נתניהו אמר לגלנט כי חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינואר עשוי להשפיע באופן חיובי על החזרת החטופים

ברקע ההערכות לתגובה נגד איראן: ראש הממשלה נתניהו נפגש עם בלינקן
נתניהו ובלינקן צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) במשך כשעתיים וחצי עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. מלשכת נתניהו נמסר כי "הפגישה הייתה ידידותית ופוריה, ולאחריה נערכה פגישה מורחבת יותר בהשתתפות דרגי המקצוע משתי המדינות".

בפגישה הועלה נושא האיום האיראני והצורך של שתי המדינות לאחד כוחות מולו. ראש הממשלה הודה למזכיר המדינה האמריקני על תמיכת ארצות-הברית במאבק נגד ציר הרשע והטרור של איראן.

ראש הממשלה עדכן את מזכיר המדינה האמריקני על פעילות צה"ל בלבנון, ועל "הצורך להוביל לשינוי ביטחוני ומדיני בצפון, שיאפשר לישראל להחזיר את תושביה בבטחה לבתיהם". 

לשכת נתניהו מסרה כי "מזכיר המדינה האמריקני ביטא את הזעזוע העמוק של ארצות-הברית מהניסיון האיראני באמצעות חיזבאללה לחסל את ראש ממשלת ישראל, והבהיר כי מדובר באירוע קיצוני ויוצא-דופן. ראש הממשלה הודה למזכיר המדינה וציין שמדובר בסוגיה בעלת משמעויות דרמטיות, וכי אסור לעבור על כך לסדר היום". 

לצד זאת, ראש הממשלה שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני גם על התקדמות הלחימה בעזה נגד ארגון הטרור חמאס, ועל המאמצים שישראל נוקטת בהם כדי להשיב את כל החטופים הביתה.

שני הצדדים דנו בסוגיית המסגרת השלטונית בעזה ביום שאחרי המלחמה. ראש הממשלה הדגיש שחיסול מנהיג חמאס יחיא סינואר עשוי להשפיע באופן חיובי על החזרת החטופים, על השגת כל יעדי המלחמה, ועל היום שאחרי המלחמה.

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל איראן אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}