כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
המשימות שקיבלו

פרטים נוספים על פרשיית הריגול החדשה: המניע המרכזי - לאומני

המשימות שקיבלה החוליה מירושלים כללו הצתת כלי רכב בעין כרם, ריסוס כתובות גרפיטי וזריקת רימון לעבר ביתו של איש כוחות הביטחון. המשימה המרכזית: איסוף מודיעין על אחד מראשי הערים במרכז הארץ והתנקשות באחד מהמדענים הבכירים במדינה

פרטים נוספים על פרשיית הריגול החדשה: המניע המרכזי - לאומני
מחבלים בכלא צילום: WISSAM NASSAR / FLASH 90

פרטים נוספים על פרשיית הריגול החדשה: החשודים הם שבעה צעירים בגילי 19 עד 23 מבית חנינא, מזרח ירושלים. ב'ווינט' דווח: החקירה העלתה כי גורם איראני יצר קשר עם החשוד המרכזי שגייס אותו ונתן לו משימות בתמורה לכסף. החשוד הצליח לגייס שישה נוספים מסביבתו למען ביצוע המשימות, שכללו הצתת כלי רכב בעין כרם, ריסוס כתובות גרפיטי וזריקת רימון לעבר ביתו של איש כוחות הביטחון - לבסוף היעד היה חייל שאותו הכירו, המתגורר בשכונה אחרת. 

בנוסף, הם קיבלו הנחיות לרכישת נשק ורימונים. המשימה המרכזית שהאיראני ביקש מהם לבצע כללה איסוף מודיעין על אחד מראשי הערים במרכז הארץ והתנקשות באחד מהמדענים הבכירים במדינה. הצעירים הכינו את המודיעין הנדרש ואף פנו לאנשי קשר לרכישת נשק, אך נעצרו לפני שהצליחו להשלים את המהלכים.

הטירוף נמשך: נתפסה חוליה נוספת שפעלה בשירות איראן

כל אחד מהמעורבים קשר את עצמו לאירועים, והם נעצרו בחודש ספטמבר. מחר צפוי להיות מוגש נגדם כתב אישום, לאחר שהוגשה הצהרת תובע.

למרות שלא הצליחו לרכוש את הנשק הנדרש, האיראנים העבירו להם כספים לביצוע הפעולות. במהלך החקירה הודו חלק מהחשודים בקשר עם האיראנים ובביצוע הפעולות, והמניע המרכזי היה לאומני.

ריגול איראן ירושלים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}