כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
שערוריה אוסטרלית

התפטר לאחר שדבריו צונזרו, סרבו לכנות את חמאס "טרוריסטים"

עיתונאי ברשת השידור הממלכתית של אוסטרליה, גילה כי צונזרו תכנים שלו פרו ישראלים הנוגעים למערכה בעזה. הוא מספר: "הייתי בהלם ואמרתי להם שאם זו ההתנהגות – אז אני עוזב"

התפטר לאחר שדבריו צונזרו, סרבו לכנות את חמאס "טרוריסטים"
פעילות כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מזה כחודשיים רשת הציבורית האוסטרלית SBS לא משדרת את תוכנית הרדיו שלה בשפה העברית. זאת בשל צנזורה חריפה שהטילה הנהלת הרשת על מגיש התוכנית בשפה העברית עמית רהק שפרש בשל כך ביוזמתו מהתחנה.

כעת משודרת במקום התוכנית של רהק מוסיקה בשפה האנגלית ובכך למעשה נקטעה מסורת של 50 שנות שידור בעברית של תאגיד השידור הממלכתי האוסטרלי.

בריאיון לתכנית ל"שעה הבינלאומית" בכאן רשת ב' סיפר רהק כי הנהלת הרשת צנזרה ריאיון עם ריצ'רד קמפ קצין בכיר בצבא הבריטי שסיפר כי על פי הניתוח המקצועי שלו צה"ל פועל רמות על מנת למנוע נפגעים אזרחיים בעזה. הנהלת הרשת לא הסכימה להביא לשידור קטע בו קמפ מכנה את מחבלי חמאס "טרוריסטים".

כמו כן צונזר ריאיון עם הפעילה הפרו ישראלית מגרמניה אוריאנה מרי גרוגר שאמרה כי "נעשית דמוניזציה לישראל". רהק סיפר כי הריאיונות אמנם שודרו ברדיו אך לא עלו לאחר מכן לאתר הרשת וצונזרו.

לדברי רהק: "שדרני הרשת מחויבים לאוביקטיביות וזה בסדר, אבל המרואיינים יכולים להביע את דעתם. הם הורידו תכנים מבלי להתייעץ איתי. אחרי 12 שנות עבודה זה היה הלם עבורי".

הוא סיפר עוד: "זה נמשך מספר שבועות. אמרתי להם 'חבר'ה, אני לא יכול לעבוד ככה'. אם אתם ממשיכים להתייחס ככה לקהילה היהודית באוסטרליה ומנצזרים כל משפט שני שלי על המלחמה בישראל, אז אני הולך".

אוסטרליה מלחמת חרבות ברזל עמית רהק חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}