כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
מבצע חיצי הצפון

צה"ל תקף מתחם ובו עשרות מיליוני דולרים, נסראללה החזיק חצי מיליארד

דובר צה"ל, מסר הצהרה לתקשורת והתייחס לתקיפות של בנק המזוהה עם חיזבאללה. "תקפנו 20 מטרות של הבנק, רובן בדאחייה. אחד מהיעדים הוא מחסן כספים תת קרקעי. היה בו מצבור כסף מזומן וזהב בשווי עשרות מיליוני דולרים, שתכליתם מימון חיזבאללה, בין היתר לטובת שיקומו ביום שאחרי"

צה"ל תקף מתחם ובו עשרות מיליוני דולרים, נסראללה החזיק חצי מיליארד
אחד הבונקרים עם הכסף ליד בית החולים צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, חשף אתר כלכלי של חיזבאללה שמוקם מתחת לבית חולים בלב הדאחייה בביירות. "מתחת לבית החולים א-סכל, ברחוב דרם מספר 7 בשכונת חארת חריכ, נמצא אחד מהבונקים של נסראללה. הבונקר מוקם במכוון מתחת לבית החולים, ושם מאוחסנים לפחות חצי מיליארד דולר בשטרות של דולרים וזהב. הכסף הזה יכל ללכת לשיקום מדינת לבנון, אך הוא הלך לשיקום חיזבאללה. כלי טיס של חיל האוויר צופים על המתחם, אנחנו עוקבים ונמשיך לעקוב אחריו".

הגרי הוסיף: "אגודת "אל-קרד אל-חסן", מזוהה עם חיזבאללה. בשנים האחרונות מדינת לבנון נמצא במשבר כלכלי, וחיזבאללה ניצל אותו כדי לחזק את דריסת הרגל שלו ואת מעמדו במדינה. תקפנו 20 מטרות של הבנק, רובן בדאחייה. אחד מהיעדים הוא מחסן כספים תת קרקעי. היה בו מצבור כסף מזומן וזהב בשווי עשרות מיליוני דולרים, שתכליתם מימון חיזבאללה, בין היתר לטובת שיקומו ביום שאחרי".

הגרי, הצהיר כי בשעות הקרובות צה"ל ימשיך לתקוף: "המלחמה שלנו לא נגד אזרחי לבנון אלא נגד ארגון טרור רצחני שאיראן ממשיכה להכווין ולממן. נמשיך לפעול ליצירת מציאות ביטחונית שתאפשר את חזרת תושבי הצפון לבתיהם. זה חלק בלתי נפרד ממטרות המלחמה".

עודד אמר: "בשנים האחרונות מדינת לבנון נמצא במשבר כלכלי. חיזבאללה ניצל את המשבר הזה בכדי לחזק את דריסת הרגל שלו ואת מעמדו בלבנון. המערכים שתקפנו אלו גופים היושבים תחת ארגון הטרור חיזבאללה ומתחזים למערכים אזרחיים, כאשר בפועל מטרתם אחת ויחידה חיזוק יכולות הטרור של הארגון. כך יצר חיזבאללה מדינה בתוך מדינה".

הגרי הוסיף: "כלי טיס של חיל האוויר צופים על המתחם. אנחנו עוקבים ונמשיך לעקוב אחריו. אנו קוראים לאזרחי לבנון, למוסדות השלטון בלבנון ולארגוני בינלאומיים נוספים אל תאפשרו לחיזבאללה להחזיק כסף מתחת לבית חולים".

בהדמייה תלת-מימדית נראה אחד הבונקרים של נסראללה המשמש כמחסן כספים מרכזי של ארגון הטרור חיזבאללה והוקם מתחת לבית החולים ׳אלסחאל’.

תקיפת המפקדות והאתרים לאחסון כספים של ארגון הטרור חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם גרפיקה המדמה את אחד הבונקרים של נסראללה המשמש כמחסן כספים מרכזי של ארגון הטרור חיזבאללה והוקם מתחת לבית החולים ׳אלסחאל’.

דובר צה"לגרפיקה של אחד הבונקרים של נסראללהצילום: דובר צה"ל

הדמייה תלת-מימדית בה נראה אחד הבונקרים של נסראללה צילום: דובר צה"ל
דובר צה"ל מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}