כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
2 דקות של לימוד

"מי שיטבול במקווה תפילתו תתקבל": הלילה היארצייט של ה'פלא יועץ'

ניסים וישועות על קברו: "כל מי שיבוא על קברי בטהרה לאחר טבילה במקווה ויתפלל בלב נשבר, אני ערב לו שתתקבל תפילתו", כותב ה'פלא יועץ' שהלילה חל יום היארצייט שלו

"מי שיטבול במקווה תפילתו תתקבל": הלילה היארצייט של ה'פלא יועץ'
ציון קדשו של ה'פלא יועץ' צילום: באדיבות המצלם

בכל תפוצות ישראל מציינים הערב כ' תשרי את יום היארצייט של הגאון רבי אליעזר פאפו זצ"ל, מגדולי חכמי המוסר ובעל ה'פלא יועץ'.

נולד בשנת תקמ"ו בעיר שאראיי שבבוסניה, למשפחת תלמידי חכמים. מגיל צעיר ניכר היה בו שעדיו לגדולות ונצורות ושכל מעייניו נתונים אך ורק לשאיפות רוחניות ותורניות. את תורתו למד מגדולי הדור, ביניהם הרב אליהו חאיון והרב משה דאנון, שהוקירו מאוד את חכמתו ולמדנותו..

רבי אליעזר זכה לכהן כרב העיר סליסטרא שבבולגריה בגיל 34, שם התפרסם בפסיקותיו ובמסירותו לקהילתו. אחת מפעולותיו הבולטות הייתה הצלת יהודי מעלילת שווא, כשכינס את קהילתו לפדיון שבויים במסירות נפש.

ספר ה"פלא יועץ" גולת הכותרת של פועלו הייתה חיבור ספר המוסר "פלא יועץ". הספר, שנכתב לפי סדר א"ב, מציע עצות מוסריות לחיי היומיום ונחשב לנכס צאן ברזל עד היום. רבי אליעזר התמסר בכתיבתו ושאף שכל יהודי ימצא בו הדרכה לעבודת השם.

ואכן כבר ישנם מגדולי ישראל בדורות האחרונים שסברו שיש בספר זה רוח הקודש כאשר כל יהודי מוצא שם את ההדרכה הנכונה לו לפי עניינו ומצבו באופן פלאי.

ניסים וישועות על קברו 

רבי אליעזר נפטר בכ' בתשרי תקפ"ח, אולם גם לאחר פטירתו ממשיכה דמותו להשפיע.  קברו בבולגריה הפך למוקד עלייה לרגל, ומסופר על ניסים רבים שאירעו למתפללים שם. במיוחד ידועה הבטחתו כי 'כל מי שיטבול במקווה ויתפלל בלב נשבר על קברו – תפילתו תתקבל'.

שימור קברו ומורשתו בזכות מאמצים של רבנים ואנשי מעש, כמו אנשי העסקים חיים ראבד ויעקב הלפרין והרב בנימין גרינגרס, אשר פועלים להקים אוהל ראוי על קברו של הפלא יועץ, ולצידו בית הכנסת, הכנסת אורחים ומקווה טהרה, לזכות את הרבים. החזון להרחבת המקום כולל הפצת תורתו של הפלא יועץ לכל יהודי, מתוך אמונה בכוחו לקרב את הלבבות לאביהם שבשמיים.

מורשתו של רבי אליעזר פאפו ממשיכה להאיר את עולמם של רבים, וקברו נותר מקום תפילה וישועות לדורות הבאים. כאמור, יום השנה לפטירתו הינו הערב כ' בתשרי וסגולה גדולה ללמוד את דברי תורתו בעיקר ביום זה. ולקבוע קביעות של 2 דקות לימוד ביום לחיזוק הנשמה בימים קשים.

הפלא יועץ בולגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}