כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
"נוגע ליום שאחרי"

סמוטריץ: "תהיה התיישבות בעזה, זה לא חלק ממטרות המלחמה"

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס להשתתפותו בכנס לחידוש ההתיישבות היהודית בעזה ואמר "די ברור לי שבסופו של דבר תהיה התיישבות יהודית ברצועת עזה", אך הודה, "זה לא חלק ממטרות המלחמה שהוגדרו על ידי הממשלה"

סמוטריץ: "תהיה התיישבות בעזה, זה לא חלק ממטרות המלחמה"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס בצהריים (שני) להשתתפותו בכנס לחידוש ההתיישבות היהודית בעזה ואמר "די ברור לי שבסופו של דבר תהיה התיישבות יהודית ברצועת עזה", אך הודה ואמר, "זה לא חלק ממטרות המלחמה שהוגדרו על ידי הממשלה".

סמוטריץ' כתב: "אני בדרכי לכנס גרעיני ההתיישבות של תנועת נחלה בחבל התקומה. כנס שנועד להביע את השאיפה והחתירה להקמת התיישבות יהודית, ציונית וחלוצית ברצועת עזה לאחר שחרורה משלטון הנאצים של חמאס-דעאש. קודם כל כי זה חלק מארץ ישראל, ושנית, כי בלי התיישבות לא יהיה ביטחון".

לדבריו, "זה אחד הלקחים הברורים של ה-7 לאוקטובר ושל מלחמת חרבות ברזל שאנחנו מנהלים בשנה האחרונה ברצועת עזה ובלבנון. המציאות מלמדת שכל מקום שאנחנו עוזבים הופך לבסיס טרור קדמי של איראן ומשמש להתעצמות גורמי הטרור כדי לפגוע בנו.

ואם ללמוד מהניסיון אז לא ניתן להחזיק נוכחות צבאית לאורך זמן איפה שאין התיישבות אזרחית. בדרום לבנון לא היתה התיישבות והיה רק צבא, ואז קמו 4 אמהות ועוד כמה ארגונים והפעילו לחץ והצבא יצא. מכאן קצרה וברורה הדרך להתעצמות חיזבאללה בהיקפים אדירים של טילים, מנהרות ואמל"ח, והאיום שהוא היווה עלינו עד לפני כחודש. מרצועת עזה ברחנו ועקרנו חבל ישובים משגשג וחקלאות פורחת, איפשרנו את היווצרותה של מפלצת חמאס והסוף ידוע. ביהודה ושומרון יש התיישבות ולכן למרות שאנו נדרשים להילחם שם בטרור ולכסח את הדשא באופן רציף, הטרור לא יכול להתפתח למימדים של עזה ולבנון. צה"ל נמצא במרבית השטח ובזכות ההתיישבות כפר סבא לא תהיה כפר עזה, נתניה לא תהיה בארי, וניצני עוז לא תהיה נחל עוז. מצפון השומרון יצאנו במסגרת הגירוש, הרסנו ארבעה ישובים פורחים, צה"ל כמעט ולא היה לאורך השנים באזורים האלה והתוצאה היא שג'נין וטולכרם הן מעוז הטרור באיו"ש".

"למען האמת", הוסיף, "די ברור לי שבסופו של דבר תהיה התיישבות יהודית ברצועת עזה. כמו שהיה ברור לי לאורך כל השנים מאז הגירוש מגוש קטיף שלא ירחק היום ונידרש לכבוש את עזה מחדש, כפי שלוחמינו ומפקדינו הגיבורים עושים בשנה האחרונה. ידעתי כל הזמן שזה דורש הבשלה תודעתית וקונצנזוס ציבורי, קיוויתי והתפללתי שלא נאלץ לשלם מחירים כואבים מידי בדרך להתפכחות, כפי שלמרבה הצער נאלצנו לשלם ב- 7 לאוקטובר. גם התיישבות ברצועת עזה תיבנה בע"ה על ידי עם ישראל שיאמר "רוצה אני".

אני מאמין ומקווה שהרוב הגדול של הציבור בישראל מבין היום שאם לא נישאר בעזה ואם חלילה נברח שוב, עזה תרדוף אחרינו שוב, וחוזר חלילה. אני משוכנע, וזה ניבט כמעט מכל סקר, שיש היום רוב בציבור היהודי לחידוש ההתיישבות בגוש קטיף. הכנס היום הוא חלק ממהלך ציבורי של הסברה ורתימה ונועד לקדם מהלך מעשי של התיישבות חלוצית וציונית, שתיבנה יחד עם שיקום הקהילות וחיזוק חבל התקומה. התיישבות חלוצית בקווים משלימים כפי שהיה והווה מאז ראשית ימי הציונות והמדינה ועד עתה".

"ולמרות זאת", הודה, "חשוב להדגיש שזה לא חלק ממטרות המלחמה שהוגדרו על ידי הממשלה. מטרות המלחמה הוגדרו בקונצנזוס רחב - השמדת חמאס צבאית ואזרחית, החזרת החטופים, יצירת שליטה ביטחונית של צה"ל ברצועת עזה לאורך שנים בכדי למנוע שיקום של ארגוני הטרור ולהסיר את האיום שנשקף מעזה לעבר מדינת ישראל לאורך זמן.

על מימוש המטרות המוסכמות האלה מוסרים את נפשם לוחמים ומפקדים גיבורים מכל שכבות העם, אנשי ימין ושמאל, אנשי העיר וההתיישבות העובדת, אלו שדוגלים בחידוש ההתיישבות ואלו שאינם. מטרות המלחמה שהוגדרו מוסכמות הן על הרוב שתומך בחידוש ההתיישבות ביום שאחרי והן על המיעוט החשוב והלגיטימי שמתנגד לכך, כפי שהתנגד לאורך שנים להתיישבות וכפי שתמך לאורך השנים בוויתורים ונסיגות.

הדיון על חידוש ההתיישבות ברצועת עזה נוגע ליום שאחרי המלחמה. ולגבי היום הזה לגיטימי שתהיה מחלוקת. לגיטימי שיהיו מי שיחשבו שנכון לחזור על איוולת אוסלו ולהמליך את אבו-מאזן והרש"פ ולהקים מדינת טרור פלשתינית בעזה וביהודה ושומרון ולחשוב שזה יביא שלום וביטחון. אני כמובן חושב שזה הזוי ומסוכן, ומשוכנע, כאמור, שרוב מוחלט בציבור הישראלי מתנגד לכך מכל וכל. ועדיין, זו דעה לגיטימית. ולגיטימי כמובן שיהיה מי שיחשוב כמוני שללא התיישבות לא נוכל להחזיק שליטה צבאית לאורך זמן, ומכאן קצרה הדרך ל- 7 לאוקטובר הבא חלילה. כאמור, לגיטימי שתהיה לגבי היום שאחרי מחלוקת שתוכרע כמו כל מחלוקת בדרכים הדמוקרטיות הרגילות. הלוחמים הגיבורים שלנו מוסרים את נפשם באחדות מלאה סביב מטרות המלחמה המוסכמות, שכאמור מצויות בקונצנזוס מאוד רחב, ומכאן ולהבא לכל אחד הזכות להאמין ולקדם את ערכיו ותפיסותיו לגבי היום שאחרי המלחמה.

חג הסוכות הוא חג של ביטחון בקב"ה (מצוות הסוכה המכונה "צל האמונה"), ומתוכו עשיה אנושית נחושה בגדרי הטבע (מצוות ארבעת המינים שמסמלת את תפארת עולם הצומח הטבעי). מתוך ביטחון מלא בצור ישראל וגואלו, אשר הוא הנותן לנו כח לעשות חיל, נמשיך לפעול בכל כוחנו ויכולותינו לחיסול אויבינו, להשבת החטופים ולניצחון מוחלט במלחמה, ולהמשך ישוב הארץ בכל מרחביה. כי זו ארצנו ואין לנו אחרת", כך סמוטריץ'.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן בקריאה לממשלה: "אוסלו וההתנתקות הביאו עלינו את השואה הזו - באנו לכאן כדי לתקן. אני קורא לראש הממשלה והשרים, אשרו בישיבה הקרובה את חידוש ההתיישבות היהודית בגוש קטיף וצפון השומרון! "

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בעצרת הענק:  "אותם אלה שהביאו לכאן מתוניס את המחבלים והקימו את הרשות הפלסטינית הרצחנית, אותם אלה שהביאו והסיתו לנסיגות כאן מאחורינו, וגרמו לטבח הנורא, מעיזים להטיף ולדבר שוב ולהסית לחזור על אותה איוולת איומה כאילו לא קרה דבר. להחזיר לכאן את הרוצחים הנאצים עם הסרט הירוק של החמאס ולהחזיר לכאן את הרוצחים הנאצים עם החליפות של הפת"ח מהרשות הפלסטינית להפקיר את בטחונינו שוב בידי מרצחי הרשות הפלסטינית כאילו לא למדנו דבר".

"אני קורא מכאן לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכל שרי הממשלה, תחליטו היום את מה שנכון – החליטו בישיבה הקרובה של הממשלה להביא ניצחון אמיתי ולחדש את ההתיישבות היהודית בגוש קטיף! להתחיל  בצפון הרצועה תחילה ולהמשיך הלאה לבנות את היישובים בגוש קטיף ובצפון השומרון כי במקום שאין יהודים יש טרור. ובמקום שיש יהודים יש ביטחון".

בצלאל סמוטריץ' עזה התיישבות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}