כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
כעס בישראל

סערה בעקבות הדלפת מסמכי הפנטגון: "הממשל לא מסוגל לשמור סודות"

ארה"ב חוקרת את הדלפת המסמכים מהפנטגון שחשפו את ההיערכות בצה"ל לתקיפה באיראן. בישראל תקפו: "מה שמזיק הוא עצם ההדלפה, והמצב שבו נראה שהממשל בארה"ב לא מסוגל לשמור סודות"

סערה בעקבות הדלפת מסמכי הפנטגון: "הממשל לא מסוגל לשמור סודות"
הפנטגון צילום: Pixabay

בארה"ב חוקרים את הדלפת המסמכים מהפנטגון שחשפו את ההיערכות בישראל לתקיפה באיראן. ההדלפה גרמה למבוכה רבה בארה"ב, והגבירה את המתיחות מול ישראל. 

בכיר מודיעין ישראלי לשעבר אמר בתגובה להדלפה כי "מה שמזיק הוא עצם ההדלפה, והמצב שבו נראה שהממשל בארה"ב לא מסוגל לשמור סודות". 

הגורם אמר ל-CNN: "הדלפות לא פשוט 'קורות'. מישהו הפר את החוק האמריקני כשחשף את הסודות הללו". כתב ה-CNN מת'יו צ'אנס העריך כי "מה שמזיק הוא לא פרטי המסמכים על תוכנית התקיפה שהודלפו - אלא עצם ההדלפה". 

"זה מעלה את המתיחות בין ארה"ב לישראל, ויוצר מצג שהממשל האמריקני הנוכחי לא מסוגל לשמור מידע", אמר הבכיר הישראלי והוסיף: "יש לשאול מי מרוויח מכך".

כזכור, המסמכים, מתאריכים 15 ו-16 באוקטובר, החלו להסתובב באינטרנט ביום שישי לאחר שפורסמו בטלגרם על ידי חשבון בשם "Middle East Spectator". הם מסומנים כסודיים ביותר ויש להם סימנים המציינים שרק ארה"ב ובעלות בריתה אוסטרליה, קנדה, ניו זילנד ובריטניה רשאים לעיין בהם.

הם מתארים הכנות שישראל עושה לקראת תקיפה נגד איראן. באחד המסמכים פורטו תוכניות של העברת אמצעי לחימה מישראל. מסמך אחר מראה שהוא הגיע מסוכנות לביטחון לאומי ומתאר תרגילי חיל האוויר הכוללים טילי אוויר-קרקע, כהכנה לתקיפה באיראן.

איראן ארה"ב מלחמת חרבות ברזל הפנטגון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}