כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
במצב קשה

בן 17 אושפז לאחר עישון סיגריות אלקטרוניות, דימום ריאתי קשה

הנער הגיע למיון שניידר עם דימום חריף בריאות. הוא ירק חצי כוס דם טרי. "בתצלום ראינו תמונה מפחידה של דימום ריאתי קשה ביותר" סיפר הרופא

בן 17 אושפז לאחר עישון סיגריות אלקטרוניות, דימום ריאתי קשה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בן 17 מפתח תקווה, הגיע לסכנת חיים בגלל סיבוך ריאתי לאחר שהחל לעשן סיגריות אלקטרוניות. כך דווח ב-Ynet. הצוות הרפואי במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, שהציל את חייו, קושר בין העישון לסיבוך נדיר ומזהיר מפני ההשלכות הקשות של עישון סיגריות אלקטרוניות.

ד"ר פטריק שטפלר, רופא בכיר במכון הריאות של שניידר, סיפר על המקרה: "מדובר על נער בן 17, בריא לגמרי ללא רקע, מעשן מזה יותר משנה קופסת סיגריות ביום. לאחרונה התחיל לעשן סיגריה אלקטרונית ושבועות לאחר מכן החל להרגיש צמרמורת, כאבים בחזה, והגיע למיון שניידר עם דימום חריף בריאות. הוא ממש ירק חצי כוס דם טרי. בתצלום ראינו תמונה מפחידה של דימום ריאתי קשה ביותר".

עוד אמר הרופא: "הוא היה בריא ותוך יום יומיים התחיל להשתעל ולפלוט דם. התמונה ברנטגן הייתה מאוד חמורה והבנו שמדובר בתהליך סופר חריף ומסכן חיים עד לכדי הנשמה פולשנית. נתנו טיפול של סטרואידים ברמה של פי 10 מהרגיל. תוך ימים ספורים מצבו השתפר והוא השתחרר לאחר עשרה ימים של אשפוז. זה מקרה נדיר בחומרה שלו".

במשרד הבריאות הזהירו בשנים האחרונות מפני שימוש בסיגריות האלקטרוניות. על אף שמכירתן אסורה לבני 18 ומטה, בפועל הפיקוח והאכיפה רופפים ובני נוער רבים עושים בהן שימוש.

סיגריות אלקטרוניות בי''ח שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}