י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024
נפטר פתאומי

המלחין של 'מה אשיב': רבי אביעזר שמעון יוסף וולפסון זצ"ל

בעיצומם של ימי חול המועד סוכות, כאשר המונים שרים את לחנו המפורסם על 'מה אשיב', נפטר רבי אביעזר שמעון יוסף וולפסון זצ"ל והוא בן 87 בפטירתו. אביו של רבי דניאל וולפסון ראש ישיבת 'נתיבות חכמה'. הלוויתו הלילה בירושלים

המלחין של 'מה אשיב': רבי אביעזר שמעון יוסף וולפסון זצ"ל
הרב וולפסון זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך לעולמו הרה"ג רבי אביעזר שמעון יוסף וולפסון זצ"ל לשעבר מרביץ תורה בישיבת 'תורת חיים' במוסקבה ואביהם של הגאון רבי דניאל וולפסון ראש ישיבת נתיבות חכמה והנגיד הרב אורי וולפסון והוא בן 87 בפטירתו.

המנוח היה אדם גדול שעזב משפחת אצולה בריטית למען חיי תורה והרביץ תורה רוב ימיו בארץ ובחו"ל.

היה נקי כפיים ובר לבב שכל חשקו היה בעמל תורה, מאיר פנים לכל קטן וגדול, איש אשכולות שהכל בו, אדם צנוע ועניו. למרות כל מעלותיו ומעמדו, קירב רחוקים רבים באהבה ודאג להם תמיד. היה רגיל על לשונו בשיחות חיזוק שמסר בפני צעירים המתקרבים ליהדות, לספר כיצד שרד אביו את מאורעות השואה בזכות הנחת תפילין במסירות נפש.

המנוח פיזר צדקה בהצנע והחזיק בתורה ולומדיה, גידל משפחה לתפארת של בני תורה אמיתיים שתורתם עיקר ומלאכתם עראי.

היה תלמידם ומקורבם של המשגיח רבי שלמה וולבה זצ"ל וראש הישיבה גאון ישראל רבי משה שמואל שפירא זצ"ל ראש ישיבת באר יעקב. רבי אביעזר זצ"ל היה המתווך של תרומת בניין היכל הישיבה בבאר יעקב, שבנה דודו הנגיד ר' סיר יצחק אייזיק הלוי וולפסון ז"ל.

ר' אביעזר התפרסם בעולם כמי שהלחין את 'מה אשיב' המפורסם ששר לייבלה השל ז"ל ומושר היום בכל בית כנסת בעולם היהודי.

היה קשור בלו"נ לגאון המחשבה רבי משה שפירא זצ"ל. היה בקי בתורת המהר"ל. פרק מיוחד בחייו היה כשהרביץ תורה בישיבת 'תורת חיים' במוסקבה.

רבי אביעזר היה מחשובי מתפללי בית הכנסת הגר"א בשערי חסד וזכה לקורבה מיוחדת ממרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך זצ"ל שהתבטא כי כך היתה צורתם של בעלי הבית של הדורות הקודמים שהייתה תורתם קבע ומלאכתם ארעי.

היום ג' דחול המועד סוכות עוד התפלל בבית הכנסת 'מנחת חינוך' בשכונת שערי חסד ולמד לאחר מכן בשעות הבוקר בסוכת בית הכנסת. לאחר מכן, בין מנחה למעריב ישב והגה בספר 'נתיבות שלום'.

אחד המתפללים סיפר: "הבוקר התפלל איתנו ואמר את ההושענות בדביקות מיוחדת והיה ממש דבוק לארבעת המינים, זה עשה עליי רושם. היום בבוקר התחלתי את השיר שלו 'מה אשיב' ואמרתי לו רבי אביעזר איזו זכות נפלה בחלקך, ענה לי 'כשאגיע לשערי גיהנום אני אעצור ואגיד למלאך שאין לו זכות להכניס אותי כי הרבה יהודים הרהרו בתשובה בזכות השיר'".

מסע הלוויה הלילה בשעה 1:00 מישיבת 'נתיבות חכמה' וולפסון בשכונת בית וגן בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב אביעזר וולפסון ישיבת וולפסון מה אשיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}