כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
לאחר הצהרת דו"צ

השמדת בנקים ונכסים כלכליים של חיזבאללה: צה"ל החל בגל תקיפות עוצמתי בביירות

חיל האוויר החל בגל תקיפות בדקות האחרונות בביירות לאחר שמוקדם יותר הערב הזהיר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי בהצהרה שנשא כי צפויות פעולות משמעותיות של חיל האוויר ברובע הדאחייה של ביירות כשהמטרה הפעם, השמדת אתרים המשמשים את מימון הטרור של חיזבאללה

השמדת בנקים ונכסים כלכליים של חיזבאללה: צה"ל החל בגל תקיפות עוצמתי בביירות
תקיפה בלבנון צילום: רשתות לבנוניות

צה"ל החל לתקוף בדקות האחרונות בביירות, זאת לאחר שמוקדם יותר הערב הזהיר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בהצהרה שנשא כי צפויות פעולות משמעותיות של חיל האוויר ברובע הדאחייה של ביירות כשהמטרה הפעם, השמדת אתרים המשמשים את מימון הטרור של חיזבאללה.

"בעוד מספר דקות נפיץ אזהרה לתושבי ביירות ומקומות נוספים להתפנות מאתרים המשמשים למימון פעילות הטרור של חיזבאללה. נתקוף מספר רב של מטרות בשעות הקרובות, ומטרות נוספות בהמשך הלילה" אמר הגרי.

הוא הוסיף ואמר: "בימים הקרובים נחשוף כיצד איראן מממנת את פעילות הטרור של חיזבאללה ע"י שימוש במוסדות אזרחיים, עמותות ואגודות. נתקוף אותם במהלך הלילה - ונעדכן על התוצאות בימים הקרובים".

בצבא אומרים כי הערב צפויה מהלומה נרחבת של חיל האוויר על חיזבאללה בדאחייה, שתפגע בבנקים ובכסף של ארגון הטרור השיעי. 

מיד בתום הצהרתו של הגרי, פרסם דובר צה"ל בערבית אל"מ אביחי אדרעי הודעת אזהרה בערבית, שבה כתב: "תושבי לבנון, צה"ל יתחיל לתקוף תשתיות השייכות לאגודת אלקרד אל-חסן המזוהה עם חיזבאללה - התרחקו ממנה לאלתר. חלק ניכר מפעילות חיזבאללה, הממומן מתקציב המדינה האיראני, מתבצע באמצעות כספים אלה, המיועדים למימון פעילות הטרור שלו, כולל חימוש, רכישת מתקנים לאחסון נשק, הקמת אתרי שיגור, מימון שכר חברי הארגון וביצוע פעולות טרור שונות".

האזהרה לתושבי הדאחייה צילום: דו"צ

עוד נכתב בהודעה כי "עמותת אלקרד אל-חסן משתתפת במימון פעילות הטרור של חיזבאללה נגד ישראל, ועל כן החליט צה"ל לתקוף תשתיות טרור אלו. צה"ל ממשיך לפעול במרץ להשמדת תשתית הטרור של חיזבאללה. לכן, אנו קוראים לאנשים בתוך מבנים המשמשים את חיזבאללה להתרחק מהם לפחות 500 מטרים במהלך השעות הקרובות".

בynet דווח כי בבנקים אלו, שצה"ל צפוי לתקוף, יש לירות איראניות שמומרות לדולרים בסוריה, ומגיעות ללבנון במזוודות - במאות עד מיליארד דולר במזומן בשנה - כשלפי אגף המודיעין הרוב מיועד לשכר והיתר לתשתיות צבאיות ולנשק.

בנוסף, יותקפו גם מוקדי כוח גזבריים של חיזבאללה. "בכך חיזבאללה יעורער ולא יוכל לספק יותר שקט ויציבות לפעיליו ולעובדיו", אומרים בצה"ל. 

תקיפות בלבנון דאחייה בנקים חיזבאללה חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}