כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
זו העלות

אחרי פגיעת הכטב"מ: ייבחן מחדש שיפוץ המעון בבלפור

למרות השקעה של יותר ממיליון שקלים במיגון ביתו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה, גורמים מעריכים: "אם נתניהו היה בבית בזמן התקיפה, הוא היה בסכנה". בעקבות הפגיעה: שב"כ מעדכן את הערכת האיומים למתקנים הממשלתיים

אחרי פגיעת הכטב"מ: ייבחן מחדש שיפוץ המעון בבלפור
מעון ראש הממשלה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, ביקר היום (ראשון) בווילה הפרטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה ביחד עם ראש רשות המיסים שי אהרנוביץ', כדי לאמוד את הנזק שנגרם בעקבות פגיעת הכטב"ם, שנשלח אתמול מלבנון על ידי חיזבאללה.

על פי דיווח ב׳ווינט׳, לאהרנוביץ', שהגיע למקום במקומו של מנהל קרן הפיצויים שלא יכול היה להגיע בשל נסיבות אישיות, התלוו צוותים מקצועיים שאמדו את הנזקים ותיעדו אותם. בניגוד לדיווחים קודמים, עיקר הנזק נגרם למבנה באזור. גורמים שמעורים בנושא אומרים כי אם נתניהו היה בבית בזמן התקיפה, הוא היה בסכנה.  

הווילה של נתניהו עברה בשנים האחרונות מיגון בהשקעה של יותר ממיליון שקלים. בעקבות פגיעת הכטב"ם נודע ששב"כ עושה הערכת מצב לכל המתקנים הממשלתיים: תרחיש האיום שלפיו עבדו שירותי הבטחון אינו עולה בקנה אחד עם איום הכטב"מים האיראנים. לדברי גורם בכיר, "אתה חובש מגן לראש, אבל מקבל מכה במקום רגיש. זו עליית מדרגה רצינית מאוד וצריך לעשות מאמץ גדול יותר למצוא פתרון ביירוט, אבל גם לשנות את המיגון". 

ההערכה היא שבעקבות ניסיון הפגיעה בנתניהו, מערכת הביטחון תצטרך לבחון מחדש את תוכניות השיפוץ של מעונו ברחוב בלפור בירושלים, שם מתנהל שיפוץ בהשקעה של 45 מיליון שקלים. לפי הערכות, שינויים בתוכניות השיפוץ יעלו לפחות 10 מיליון שקלים נוספים. 

גורם בכיר שמעורה בנושא אמר כי "הנרטיב שכל הזמן רוצים לשפץ את בתי נתניהו ולסחוט את הכסף הציבורי הוא שקרי. אנחנו רואים עכשיו שנתניהו הוא האישיות הכי מאוימת בעולם מבחינת כוחות הרשע. אם נתניהו היה בקיסריה אתמול, יכול להיות שלא היה לנו היום ראש ממשלה. יצטרכו לקבל החלטות על מיגון רלוונטי".

נתניהו האשים אמש כי שיגור הכטב"ם מלבנון לביתו הפרטי בקיסריה היה ניסיון התנקשות שכשל בו וברעייתו שרה. לדבריו, "שלוחיה של איראן שניסו היום להתנקש בחיי ובחיי רעייתי עשו טעות מרה".

מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו כטב"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}