י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024
מלחמת גוג ומגוג

בית הגר"י זילברשטיין מבהיר: "לא דיבר על תאריך מסוים וספציפי"

הבהרה מביתו של עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין על דבריו שבהושענא רבא תפרוץ מלחמת גוג ומגוג ורק מי שיהיה בסוכה יינצל. "חזר על המקובל והמובא בשם רבותינו שביום זה תהיה מלחמת גוג ומגוג. הרב לא דיבר על תאריך מסוים וספציפי".

בית הגר"י זילברשטיין מבהיר: "לא דיבר על תאריך מסוים וספציפי"
הגר"י זילברשטיין בנענועים בחול המועד צילום: שוקי לרר

הודעה והבהרה נחוצה נמסרה היום מביתו של עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין בעקבות פניות רבות שהגיעו למעונו על דבריו בחג ראשון של סוכות. 

הגר"י זילברשטיין הזכיר בחג הראשון בבית מדרשו ברמת אלחנן את הקבלה שיש בידינו מדור לדור עד הגר"א מוילנא ורבי חיים ויטאל האומרים שמלחמת גוג ומגוג תהיה בשלוש שעות בהושענא-רבא, ומי שירצה להינצל - שיישב בסוכה! ועל כך נאמר, 'כי יצפנני מסוכה ביום רעה', שיום רעה היא מלחמת גוג ומגוג, ומי שירצה להינצל - יישב בסוכה.

כעת, בעקבות כך שאנשים נלחצו הוציאו בבית הגר"י זילברשטיין הבהרה: "לרבים השואלים! מרן שליט"א בדרשתו בליל חג הסוכות, רק ציטט והזכיר את המבואר בספרים הקדושים, כי חג סוכות בכלל, והושענא רבה בפרט, הוא יום המסוגל לישועה גדולה. וחזר על המקובל והמובא בשם רבותינו שביום זה תהיה מלחמת גוג ומגוג".

"מרן שליט"א לא דיבר על תאריך מסוים וספציפי, ולא אמר מעצמו כי הדברים יקרו בשנה הנוכחית דווקא וכדומה, ואין דרכו בכך, כידוע. עיקר כוונתו הייתה כי רואים אנו מדברי רבותינו שימים אלו מסוגלים לגאולה ולישועה, ולכן עלינו לנצלם בתורה, ותפילה, ומעשים טובים, ובישיבה מתמדת בסוכה". 

"נא הפיצו הודעה זו הלאה. בברכת מועדים לשמחה".

הרב יצחק זילברשטיין מלחמת גוג ומגוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}