כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
ירד למחתרת

אחד מתוקפי החרדי גורש משוויץ, השני נעלם ומסתתר

שני מבקשי מקלט בשוויץ שבקשתם נדחתה, ותקפו תייר חרדי באוגוסט האחרון, קיבלו צו גירוש מהמדינה. אחד מהם עזב את שוויץ בסוף החודש שעבר, מקום הימצאו של השני לא ידוע

אחד מתוקפי החרדי גורש משוויץ, השני נעלם ומסתתר
דגל שוויץ צילום: Pixabay

בסוף חודש אוגוסט האחרון, תייר חרדי בן 19 הותקף פיזית על ידי שני גברים מוסלמים מבקשי מקלט בדאבוס שבשוויץ. במהלך התקיפה הם היכו, ירקו והעליבו את התייר החרדי מבריטניה. הם צעקו "שחרר את פלסטין". שני העבריינים היו מבקשי מקלט שבקשתם נדחתה.

התקשורת בשוויץ דיווחה כי שני הגברים, בני 24 ו-29, "אינם נמצאים עוד במערכת המקלט השוויצרית", העיתון השוויצרי "SonntagsZeitung" דיווח כי אחד התוקפים ממוצא אלג'יראי, עזב את המדינה בסוף ספטמבר. 

"הוא נשלח לבלגיה כחלק מתהליך גירוש", כך אמר גיאורג קארל, ראש מחלקת מבקשי המקלט והאכיפה בקנטון גראובינדן. "גירושו היא הצלחה עבורנו, זה מבטיח רגיעה". הוא נשלח לבלגיה מאחר ושם הוא ביקש לראשונה מקלט.

המצב עם התוקף השני לא ברור, על פי הדיווח, האיש, אף הוא מצפון אפריקה, מסתתר. "הוא נעלם בינתיים ללא שיש לנו שליטה עליו", אמר קארל. לא ברור אם הוא עזב את שוויץ, "הוא ירד למחתרת" אמר.

כזכור לאחר מעצרם, השניים שוחררו. הרשויות בגראובינדן אמרו כי לא ניתן היה לגרש את העבריינים באוגוסט מכיוון שלא היו להם מסמכי זיהוי. בשבועות האחרונים הרשויות בשוויץ פעלו לגרש את השניים, בעוד אחד גורש, השני נעלם.

שוויץ דאבוס תקיפה אנטישמית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}