י"ח תשרי התשפ"ה
20.10.2024
באבוד רשעים רנה

הרב הראשי חילק 'אוזני המן' לאחר הבשורה כי סינוואר חוסל

עם יציאת השבת והחג לאחר שלשת ימי התעלות במוסקבה, נשמעה הבשורה הטובה על חיסול הארכי רוצח סינוואר ימ"ש. לאחר הבדלה חילק רבה של רוסיה 'אוזני המן' | גלריה מרהיבה מערב חג הסוכות במרכז מוסקבה

הרב הראשי חילק 'אוזני המן' לאחר הבשורה כי סינוואר חוסל
מוסקבה בחג הסוכות צילום: לוי נאזרוב

הצלם לוי נאזרוב, שוטט שעות ספורות לפני כניסת שני הימים הראשונים של חג הסוכות ויום השבת, ותיעד בעדשתו את ההכנות בסוכה הגדולה שבחצר בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר.

סוכה שנבנתה במזג אוויר מושלג וסוער. בכדי לאכלס בצורה מכובדת את כלל הציבור, נערכות הסעודות במספר סוכות גדולות בחצר בית הכנסת ובמוסדות הסמוכים, והסעודות מוגשות חינם אין כסף. השנה הושקעו מאמצים נוספים לחימום הסוכות, עקב מזג האוויר החורפי שמוסקבה כבר נתונה בה.

מוסקבה בחג הסוכות צילום: לוי נזארוב

במשך כל ימות החג, החל משעת בוקר מוקדמת ועד לאחר חצות הלילה, כל דכפין מגיע ומקבל כיבוד ושתייה בשפע, בידי צוות מתנדבים שהועמדו על ידי הגבאים בבית הכנסת המרכזי, לצד סטים רבים של ד' מינים לקיום המצווה.

תפילות ושיעורי תורה וחסידות ברבים, נערכים בימי החג וחול המועד בבית הכנסת המרכזי, ובמקביל - גם בכל הקהילות ובתי חב"ד הפזורים בשכונות, המתעתדים גם להכנת אירועי "שמחת בית השואבה", והשנה לאור קריאת הרב הראשי - יוקדשו האירועים לזכרם של הנספים באסון בארצנו הקדושה לפני שנה ולזכותם של השבויים.

עם יציאת השבת והחג לאחר שלשת ימי התעלות במוסקבה, נשמעה הבשורה הטובה על חיסול הארכי רוצח סינוואר ימ"ש. לאחר הבדלה חילק רבה של רוסיה 'אוזני המן' לקהל הגדול בסוכה הגדולה, וריקודי שמחה פרצו שנמשכו לרחוב הסמוך - כמו מדי לילה בימי חג הסוכות. 

הרב לאזאר יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}