כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
"אין הבדל בינינו"

אלישי שנפל ברצועה לא היה אזרח, במשפחתו מקווים שמותו ישנה את המצב

בגלל השתייכתו לקהילת העבריים, אלישי מור שנפל ברצועת עזה לא היה אזרח ישראלי. קרוב משפחתו: "מקווה שמהכאב הזה יהיו מי שיסייעו להסדיר את מעמדת קהילת העבריים"

אלישי שנפל ברצועה לא היה אזרח, במשפחתו מקווים שמותו ישנה את המצב
אלישי יונג הי"ד צילום: דובר צה"ל

אלישי מור שאמש הותר לפרסום כי נפל בצפון רצועת עזה, לא היה אזרח ישראלי בשל השתייכתו לקהילת העבריים מדימונה. כעת, במשפחתו מקווים כי מותו יוביל לשינוי במצב. 

אשריאל מור, קרוב משפחתו של אלישי, סיפר בריאיון ל"כאן רשת ב'": "אלישי נפל לצד אופיר ברקוביץ' שהיה אזרח ישראלי. הוא לא היה אזרח - זה עצוב לומר אבל יכול להיות שמהכאב העצום הזה יהיו כאלה שיפקחו את עיניהם ויסייעו לנו להסדיר את המעמד שלנו. קהילת העבריים היא חלק בלתי נפרד מעם ישראל ונמשיך לתת את חלקנו להגנת המולדת". 

אשריאל הוסיף: "אנחנו רוצים לתרום את חלקנו לחברה ואנחנו רואים בזה חשיבות גדולה מאוד, המוות של אלישי מוכיח שאין הבדל בינינו לשאר, כולנו בקלחת ביחד".

לדברי אשריאל, הקהילה מונה אלפיים בני אדם, ולכן "אבידה אחת היא שוות ערך ל-5,000 אנשים מכל 10 מיליון תושבי מדינת ישראל. הוא היה ילד חייכן ומסור למשפחה, הוא סייע לאמא שלו בטיפול באחיו גדול שהיה בעל צמרכים מיוחדים".

 "הוא עדכן בכל כמה חודשים שהוא צריך להיכנס שוב לעזה ובפעם האחרונה הוא אמר שהוא נכנס לגיחה קצרה מאוד. הוא אמר שהכול יהיה בסדר כי הוא כבר היה שם כמה פעמים ושהוא יחזור, לצערנו כבר לא נראה אותו", סיפר.

רצועת עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}