כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
הצדק נעשה

4 שנות מאסר לגבר שאיים על משפחה יהודית והפיץ שנאה אנטישמית

רוברט טיילור האנטישמי מהעיר בולטון בבריטניה, נידון לארבע שנות מאסר לאחר שהודה באשמות שונות כולל שנאה גזענית, לרבות עבירות הקשורות לטרור. הוא שיתף סרטון תעמולה המציג ארגון שנאסר בבריטניה ברשתות החברתיות

4 שנות מאסר לגבר שאיים על משפחה יהודית והפיץ שנאה אנטישמית
משטרת בריטניה צילום: שאטרסטוק

אדם בבריטניה שהטריד ואיים על משפחה יהודית נכלא לארבע שנים. רוברט טיילור, בן 42, פרסם מאות פעמים ברשתות החברתיות פוסטים עם תוכן שנאה גזענית, כוול דעות ימניות הקיצוניות נגד יהודים, כולל חלוקת עלונים אנטישמיים, הוא הואשם בבית המשפט במנצ'סטר.

טיילור, מפרנוורת' ליד בולטון, קרא לעבר משפחה יהודית השמצות אנטישמיות וסיסמאות נאציות. הקורבן, שהיה עם אשתו ושני ילדיו, אמר כי התקרית שאירעה ביולי 2021 גרמה לו לחשוב אם להישאר בבריטניה.

משטרת מנצ'סטררוברט טיילורצילום: משטרת מנצ'סטר

התביעה ציינה כי הייתה לכך "השפעה על חייו" מאחר והקורבן חושש מלחבוש כיפה בפומבי.

טיילור נעצר בפברואר 2023 בחשד להפרת הסדר הציבורי במרכז העיר בולטון. הטלפון הנייד שלו נבדק ונמצא שהוא פרסם תוכן גזעני ואנטישמי בטלגרם.

במאי 2021, טיילור תיעד את עצמו מתקרב אל גבר יהודי וקורא לעברו קריאות אנטישמיות, כך לפי משטרת מנצ'סטר. לאחר מכן טיילור חילק עלונים המכילים תוכן אנטישמי. הוא שיתף סרטון תעמולה המציג ארגון שנאסר בבריטניה ברשתות החברתיות.

במהלך החודשים שלאחר מכן, טיילור הדביק כרזות אנטישמיות במקומות ציבוריים ברחבי בולטון. בנוסף לפוסטרים, הדביק גם הדביק מדבקות של 'עליונות לבנה' על שלטי רחוב וחילק עלונים גזעניים לציבור.

לאחר מעצרו בפברואר 2023, בבדיקה של המכשירים האלקטרוניים שלו נמצא כי ברשותו יש מידע על ייצור חומרי נפץ למי שמבצע או מכין פעולות טרור.

לאחר מתן גזר הדין אמר בן קוטם, ראש מחלקת חקירות נגד טרור במשטרה: "מעשיו של רוברט טיילור לאורך הזמן עד למעצרו הם לא פחות ממחליאים. הוא הטריד אנשים חפים מפשע עם התעללות אנטישמית נבזית, כולל משפחה עם שני ילדים צעירים. הוא לא הסתפק בהתעללות באנשים באופן אישי, הוא ניסה להפיץ את דעותיו על ידי פוסטרים, חלוקת עלונים וגרפיטי על קירות במקומות ציבוריים".

אנטישמיות בולטון בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}