כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
מתקרבים לבחירות

טראמפ טוען: "נתניהו אמר שהוא לא מקשיב לביידן"

הסיבה שישראל נמצאת בעמדה כה חזקה היא סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקשיב לנשיא ג'ו ביידן , כך אמר הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בפנסילבניה. האריס צידדה במפגין שצעק: "יש רצח עם בעזה"

טראמפ טוען: "נתניהו אמר שהוא לא מקשיב לביידן"
הבית הלבן צילום: Pixabay

שבועיים וקצת לפני הבחירות בארה"ב ב-5 בנובמבר, המתח גובר וכל מועמד מנסה לקחת קולות מהשני כשברקע מלחמת ישראל נגד ארגוני טרור.

המועמד הרפובליקני הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אמר הלילה בעצרת בחירות בפנסילבניה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אליו במהלך היממה האחרונה ואמר לו כי הוא "לא מקשיב לנשיא ג'ו ביידן". טראמפ אמר "ביבי התקשר אליי, וזה מדהים הוא אמר שהוא לא מקשיב לביידן".

טראמפ, הוסיף: "אם היה מקשיב ישראל לא הייתה במצב שבו היא נמצאת". לדברי טראמפ, נתניהו התקשר אליו כדי לומר שהסיבה להצלחתה של ישראל היא שנתניהו התעלם מבקשותיו של ביידן.

על יריבתו קמלה האריס אמר טראמפ כי "היא גרועה מביידן, היא לא חכמה כמוהו. ואני לא אומר שהוא הכי חכם אבל היא לא חכמה כמוהו".

השדולה הפוליטית האמריקנית AAPAC המייצגת אמריקנים-ערבים הודיעה כי לא תתמוך באחד המועמדים לנשיאות, מכיוון ש"שני המועמדים  תומכים בישראל באופן עיוור". בדרך כלל היא תומכת בדמוקרטים, כך דווח בווינט.

במפגש פוליטי, שהתקיים ביום חמישי האחרון, סטודנט פרו-פלסטיני התפרץ לדבריה וצעק כי ישראל מבצעת רצח עם. הוא הוצא החוצה, אך לא לפני שהאריס השיבה: "אני יודעת על מה אתה מדבר, אני רוצה את הפסקת האש. אני רוצה שהמלחמה תסתיים, ואני מכבדת את זכותך לדבר - אבל אני מדברת עכשיו".

המפגין, שלבש כאפייה צעק: "אבל מה עם רצח העם? אבל מה עם רצח העם? 19,000 ילדים מתים, ואת לא קוראת לזה רצח עם. ישראל מבצעת רצח עם". לאחר שהוצא מהאולם, האריס הסבירה לקהל: "זה אמיתי, מה שהוא מדבר עליו זה אמיתי. זה לא הנושא שבאתי לדון בו היום, אבל זה אמיתי ואני מכבדת את הקול שלו".

מטעמה של האריס נמסר בתגובה ל-Ynet כי ״הדברים שנאמרו אינם משקפים את עמדת ממשל ביידן-האריס או את עמדתה של סגנית הנשיא. כשאנשי האבטחה ליוו אותו החוצה היא השמיעה הצהרה כללית על הצורך לסיים את המלחמה, ולאחר שהוא עזב היא הביעה אמפתיה לרגשות האמיתיים שהנושא מעורר אצל אנשים רבים. עם זאת, היא לא הסכימה עם הגדרת המלחמה כרצח עם, ולא הביעה עמדה כזו בעבר מאחר שזו אינה עמדתה".

עוד מסרו בקמפיין של האריס: "אם סגנית הנשיא באמת הייתה מסכימה עם עמדתם לא הייתה סיבה להוציא את המפגין החוצה".

 

 

 

קמלה האריס דונלד טראמפ מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}